کاهش ۳۰ درصدی تولید خرما در شادگان به دلیل خشکسالی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 شهریور 1401 | 10:57 ق.ظ
کاهش ۳۰ درصدی تولید خرما در شادگان به دلیل خشکسالی مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: امسال پیش‌بینی ما این است بیش از ۷۷ هزار تن محصول خرما از نخیلات شهرستان برداشت شود. جمشید اسلامیان در خصوص تاثیر خشکسالی بر تولیدات خرما اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات ناشی از خشکسالی امسال ۳۰ درصد تولید خرما کاهش یافته است و پیش‌بینی‌ می‌شود امسال بیش از ۷۷ […]

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: امسال پیش‌بینی ما این است بیش از ۷۷ هزار تن محصول خرما از نخیلات شهرستان برداشت شود.

جمشید اسلامیان در خصوص تاثیر خشکسالی بر تولیدات خرما اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات ناشی از خشکسالی امسال ۳۰ درصد تولید خرما کاهش یافته است و پیش‌بینی‌ می‌شود امسال بیش از ۷۷ هزار تن خرما از سطح نخیلات شهرستان برداشت ‌شود.

وی با اشاره به تولیدات خارک و رطب در شهرستان، افزود: امسال ۲۰ هزار تن رطب و ۴ هزار و ۵۰۰ تن خارک از سطح نخیلات شادگان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: شهرستان شادگان یکی از مراکز عمده تولید خرما در استان است و دارای ارقام استعمران، گنطار، بریم و برحی است. شادگان دارای ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان با بیش از ۲ میلیون اصله نخل است که از این میزان ۱۳هزار هکتار بارور و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن غیربارور است.

اسلامیان تصریح کرد: هر ساله برداشت محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود و این عملیات تا مهرماه ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار