وزیر نفت در اهواز: امنیت انرژی کشور را با سرمایه و توان داخلی تامین کردیم

تاریخ انتشار: شنبه 5 شهریور 1401 | 08:47 ق.ظ
وزیر نفت در اهواز: امنیت انرژی کشور را با سرمایه و توان داخلی تامین کردیم وزیر نفت گفت: با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، بانک ها و هولدینگ های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تامین امنیت انرژی کشور منعقد شده است. جواد اوجی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در جمع مردم اظهار کرد: در سال های آخر […]

وزیر نفت گفت: با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، بانک ها و هولدینگ های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تامین امنیت انرژی کشور منعقد شده است.

جواد اوجی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در جمع مردم اظهار کرد: در سال های آخر دولت قبل به واسطه اینکه منتظر مذارکارت بودند سرمایه گذاری خاصی در حوزه نفت و گاز انجام نشد.

وی افزود: اگر امروز چالش هایی در بحث کمبود گاز در زمستان داریم داریم به لحاظ این است که سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز انجام نشده است.

اوجی با بیان اینکه پروژه‌هایی کلیدی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف وزارت نفت تعریف شده است، گفت: منتظر سرمایه گذارهای خارجی باقی نمانده ایم و از ظرفیت های مالی کشور و هولدینگ های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت و گاز استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، سرمایه بانک ها و هولدینگ های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تامین امنیت انرژی کشور منعقد شده است.

وی افزود: امروز مصرف و تولید بنزین در کشور تقریبا برابر شده است زیرا در دولت گذشته اقداماتی در بحث افزایش تولید و سرمایه گذاری در این حوزه در کشور انجام نشده است.

وزیر نفت گفت: در آغاز دولت صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی در پایین ترین سطح خود بود اما با همت و اراده جدی که داشتیم بازارهای جدید را شناسایی کردیم و پشت میز ننشستیم و با شناسایی ظرفیت های جدید توانستیم درآمدزایی خوبی برای دولت داشته باشیم.

اوجی ادامه داد: دولت در سفرهای استانی چالش ها و مشکلات مردم را از نزدیک لمس می کند و برای آن ها برنامه ریزی می کند. دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه های نیمه کاره به استان های مختلف اختصاص داده است. از این اعتبارات سهم وزارت نفت  بیش از ۳۰ هزار میلیارد  تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن برای بحث های مسولیت های اجتماعی هزینه خواهدشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات پروژه های مسولیت های اجتماعی نفت در خوزستان است، تصریح کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مسولیت اجتماعی نفت در خوزستان د حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در بحث دانش بنیان شرکت های توانمند دانش بنیان خوبی در خوزستان وجود دارد، افزود: از ۱۵۵ شرکت دانش بنیان فعال که در حوزه نفت و گاز در کشور، ۱۵۰ شرکت فعالیتشان را با وزارت نفت آغاز کرده اند و امیدواریم سطح این فعالیت ها را در راستای منویان مقام معظم رهبری ارتقا دهیم.

وزیر نفت بیان کرد: رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارد و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این روزهای سخت را پشت سر‌بگذاریم. در این زمینه سال گذشته وزارت نفت ۳۵ هزار نیروی ایثارگر را تبدیل وضعیت کرد. همچنین در یکسال اخیر ۹۸ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را جذب کرده ایم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار