برای نخستین بار در شرکت فولاد خوزستان رقم خورد؛

بازسازی و نوسازی استاکرها با تکیه به روش بومی و صرفه اقتصادی ۲ میلیون یورویی

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 شهریور 1401 | 10:56 ق.ظ
بازسازی و نوسازی استاکرها با تکیه به روش بومی و صرفه اقتصادی ۲ میلیون یورویی فولادمردان بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان داخلی و به‌ منظور غلبه بر شرایط تحریمی، اقدام به جایگزینی تجهیزات داخلی به‌جای تجهیزات خارجی فرسوده، نوسازی دستگاه‌ها و به‌روز رسانی استاکرهای این شرکت با صرفه اقتصادی ۲ میلیون یورویی نمودند.    استاکر در شرکت‌های صنعتی وظیفه انباشت مواد در انباری به طول […]
فولادمردان بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان داخلی و به‌ منظور غلبه بر شرایط تحریمی، اقدام به جایگزینی تجهیزات داخلی به‌جای تجهیزات خارجی فرسوده، نوسازی دستگاه‌ها و به‌روز رسانی استاکرهای این شرکت با صرفه اقتصادی ۲ میلیون یورویی نمودند. 
 
استاکر در شرکت‌های صنعتی وظیفه انباشت مواد در انباری به طول حدودی یک کیلومتر را برعهده دارد. این تجهیز، موادی نظیر سنگ آهن، زبره آسیابی، سنگ آهن نرمه، فیلترکیک و گندله را تخلیه می نماید که بیشینه ارتفاع پایل تخلیه آن حدود ۱۸ متر می باشد.
البته این ارتفاع بطور مستقیم وابسته به زاویه نشست مواد بوده که بین ۳۸ تا ۴۳ درجه متفاوت است. 
 
فرهاد لالوند مدیر نگهداری و تعمیرات بخش مواد اولیه، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: در راستای پیگیری مهندس بهارلو مدیریت بخش مواد اولیه، مبنی بر اهمیت به‌کارگیری تجهیزات واحد انباشت و برداشت و با توجه به وجود تحریم‌ها، در ابتدا تصمیم بر جایگزینی دستگاه جدید و تامین از خارج بودیم که این امر، هزینه زیادی داشته و زمانی بالغ بر ۳ سال نیاز داشت. اما با درایت نیروهای خلاق و متخصص، بومی سازی قطعات مهم در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه تحقق یافت.
این تعمیرات در مدت زمان ۲۰ روز و با تکیه بر توان داخلی انجام شد. 
 
وی افزود: انجام چنین طرحی، ۲ میلیون یورو صرفه اقتصادی برای این شرکت در بر داشته است. 
 
لالوند در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، طرح یاد شده تنها با دو روز تاخیر، نسبت به زمان‌بندی پیش بینی شده و با صرف ۵ هزار نفرساعت به انجام رسید. 
 
مدیر نگهداری و تعمیرات بخش مواد اولیه در پایان با قابل تقدیر دانستن تلاش بی‌وقفه کارکنان این واحد، از حمایت‌های بی دریغ مدیرعامل، معاون بهره‌برداری، مدیر بخش و همکاری مسئولان و کارکنان واحدهای انباشت و برداشت، برنامه ریزی، امور قرارداها، بازرسی فنی کارگاه مرکزی و ماشین آلات سنگین این شرکت، تشکر نمود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار