پیش‌بینی کشت ۵۰ هزار هکتار محصولات پاییزه در شوش

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 شهریور 1401 | 09:46 ق.ظ
پیش‌بینی کشت ۵۰ هزار هکتار محصولات پاییزه در شوش مدیر جهاد کشاورزی شوش از پیش‌بینی کشت ۵۰ هزار هکتار محصولات پاییزه در این شهرستان خبرداد. گودرز بهرامیان با بیان اینکه کشت محصولات پاییزه در شهرستان شوش هنوز آغاز نشده است، اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و این عملیات تا پایان آذرماه ادامه دارد. وی افزود: از نیمه دوم […]

مدیر جهاد کشاورزی شوش از پیش‌بینی کشت ۵۰ هزار هکتار محصولات پاییزه در این شهرستان خبرداد.

گودرز بهرامیان با بیان اینکه کشت محصولات پاییزه در شهرستان شوش هنوز آغاز نشده است، اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و این عملیات تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: از نیمه دوم شهریور، کشت انواع محصولات پاییزه شامل چغندر، گندم، کلزا و سبزیجات آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شوش با بیان اینکه گندم عمده‌ترین محصول پاییزه است که کشت خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی ما برای کشت محصولات پاییزه کشت ۳۲ هزار هکتار گندم، ۸ هزار هکتار چغندرقند و ۱۰ هزار هکتار کلزا کشت شود.

بهرامیان با اشاره به اینکه در حوضه کرخه مشکلاتی در تامین آب محصولات شهرستان شوش وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد آب شهرستان از حوضه آبی کرخه تامین می‌شود و در حال حاضر در حوضه کرخه آب وضعیت بحرانی دارد، تامین آب کشاورزی شهرستان با مشکل مواجه شده است و امکان پیش‌بینی دقیق از وضعیت نهایی کشت و برداشت محصولات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوضه دز مشکلی در تامین آب وجود ندارد و تنها در حوضه آبی کرخه مشکل تامین آب داریم و برای حل این مساله، باید منتظر بارندگی ها و آورد آبی سد کرخه باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار