۳۴۰۰ مورد تعمیرات مختلف در دریچه های آبیاری شبکه آبیاری دز

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 شهریور 1401 | 10:39 ق.ظ
۳۴۰۰ مورد تعمیرات مختلف در دریچه های آبیاری شبکه آبیاری دز به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از ابتدای سال جاری به منظور تامین مستمر آب در شبکه آبیاری دز بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد تعمیرات مختلف در دریچه های آبیاری انجام گرفته است.

” محسن سعادت فر”  این تعمیرات را شامل تعویض قفل، تعمیر قفل، برشکاری، جوشکاری عنوان کرد و افزود: معمولا در گذر زمان قطعات مختلفی از دریچه های آبیاری از جمله شافت، فرمان، قفل کتابی و صفحه چدنی آنها دچار فرسایش می شود که برای تامین مستمر آب، تعمیر دریچه های آبیاری اجتناب ناپذیر است.

وی دستکاری و تخلف در دریچه های آبیاری بخصوص در شرایط خشکسالی را یکی از چالش های تامین مستمر آب عنوان کرد و گفت: با وجود اقدامات برخی افراد سودجو، آماده سازی و تعمیر دریچه های آبیاری در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

به گفته سعادت فر مهمترین فعالیت های گروههای تعمیراتی در بخش تاسیسات در ۵ ماهه اول امسال محصور کردن ساحل خروجی سد تنظیمی دز، سند بلاست و رنگ آمیزی چک “سیفون بالارود” و اجرای عملیات محصور نمودن آبگیر شرقی دز(لفت بنک) بوده است.

وی به ضرورت آماده بودن ایستگاههای پمپاژ و نقش آنها در تامین آب برخی از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی پمپ شماره ۳  ایستگاه اصلی سبیلی و پمپ شماره ۳  ایستگاه پمپاژ اندیمشک و نیز تعمیرات پمپ شماره ۲ ایستگاه یک سبیلی و پمپ شماره ۴ ایستگاه ۴ سبیلی از مهمترین فعالیت های تعمیرات پمپ ها از ابتدای سال جاری بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان تامین و توزیع مستمر آب در دریچه های آبیاری در شرایط خشکسالی امسال را نتیجه آماده نگهداشتن تاسیسات و تجهیزات فنی شبکه دانست و گفت: امید می رود با کاهش نیاز آبی مزارع در فصول پائیز و زمستان امسال روند تعمیرات اساسی تاسیسات شبکه بیش از پیش بهبود یابد.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار