دکتر ناصری در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت تاکید کرد؛

تولید دانش‌بنیان، محور فعالیت صنعت نیشکر

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 شهریور 1401 | 09:45 ق.ظ
تولید دانش‌بنیان، محور فعالیت صنعت نیشکر مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دیروز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) با همراهی معاونین و مدیران عامل کشت و صنعت‌ها، ضمن بازدید از نمایشگاه هفته دولت، در جریان آخرین دستاوردهای نهادها و ارگان‌های دولتی قرار گرفت.

دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید، با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه گفت‌وگو و بر اهمیت به کارگیری ظرفیت‌های دانش‌بنیان در صنعت نیشکر تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه، آن را بستری مناسب برای تحقق شعار سال و حرکت در مسیر سیاست‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

در نمایشگاه هفته دولت که یکشنبه (ششم شهریورماه) با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد، صنعت نیشکر با ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی، حضوری فعال دارد.

این صنعت با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت خودکفایی و رونق تولید گام برداشته و تاکید بر پژوهش‌های کاربردی در دو حوزه صنعت و کشاورزی و تعامل حداکثری و اثربخش با دانشگاه‌ها و شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان در سرلوحه کاری آن قرار دارد.

تولید برق نیشکری، ساخت کارنده نیشکر، بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه پساب صنعتی تغلیظ ویناس، طراحی دروگر، تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، برداشت پررونقِ محصولات غیرنیشکری، بازسازی ادوات کشاورزی، طراحی سیستم انتقال مُلاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور، تولید یخ خشک در قلب شکرستان ایران و… بخشی از دستاوردهای دانش‌بنیان و تولیدی این صنعتِ سبز است.

این نمایشگاه بنا بر اعلام استانداری خوزستان تا فردا چهارشنبه تمدید شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار