گرامیداشت هفته دولت/ مناطق نفت خیز شاخصِ درجه یک استانداردهای کالا را از وزارت صمت کسب کرد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 شهریور 1401 | 10:45 ق.ظ
گرامیداشت هفته دولت/ مناطق نفت خیز شاخصِ درجه یک استانداردهای کالا را از وزارت صمت کسب کرد مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: به لطف خداوند پس ‌از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی برای اولین بار مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۱۴۰۱  شاخصِ درجه یک استانداردهای کالا را از وزارت صمت دریافت کرد و از این جهت جزو ۸ شرکت دارنده این عنوان […]

مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: به لطف خداوند پس ‌از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی برای اولین بار مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۱۴۰۱  شاخصِ درجه یک استانداردهای کالا را از وزارت صمت دریافت کرد و از این جهت جزو ۸ شرکت دارنده این عنوان در کشور شدیم و این شاخص ۱۸ امتیاز ویژه را به مناطق نفت‌خیز ارائه داده است.

یوسف مزرعه‌فرد ضمن گرامیداشت هفته دولت با تشریح مهمترین اقدامات این مدیریت بیان داشت: با این شاخص مناطق نفت‌خیز جنوب می‌تواند در مجموعه تأسیسات خود انبار مربوط به کالای بازرگانی خارجی را احداث کند و کالاهای ما به‌صورت وی.آی.پی و خارج از نوبت قابل ترخیص است و نیازی به توقف کالاهای خارجی در گمرک برای ترخیص نمی باشد و از این پس هزینه ای بابت انبارداری و مالیات در گمرک پرداخت نمی شود. همچنین در بحث متروکه شدن کالاها امتیاز ویژه داریم و اگر در مهلت مقرر کالای ما ترخیص نشد کالاها مصادره نمی شود و با توجه به نیاز مصرف پروژه ها و واحدهای عملیاتی و تکمیل حلقه راه‌اندازی، کالای خریداری شده سریع‌تر تامین می شود و این خود بزرگ‌ترین امتیاز است.

مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: از زمان قبول مسئولیت، تلاش اینجانب بر این بود که همگام و همراستا با منویات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم، فرآیندهای موجود در سازمان‌ را بررسی کنیم و نقاط قوت‌ و ضعف را شناسایی کنیم تا بتوانیم نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را که خیلی هم بی‌شمار بود برطرف کنیم و در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های مناطق نفت ‌خیز جنوب گام برداریم.

 وی افزود: در این راستا برای معاونت‌های متعدد مدیریت تدارکات و امور کالا، برنامه‌های تحولی در نظر گرفتیم که کارهای خوبی در دست انجام است و در شروع کار نتایج آن‌چنان که باید مدنظر باشد خود را نشان نداده که علت آن این است که آنقدر خرابی‌ها و مشکلات از گذشته بویژه در ۸ سال دولت قبل زیاد است که هنوز فعالیت‌ها و کارهای مثبتی که انجام‌ شده دیده نمی‌شود ولی در هر صورت کارهای خیلی خوب و بزرگ صورت‌گرفته است.

یوسف مزرعه فرد ادامه داد: از جمله موفقیت‌های ما در مدیریت جدید این است که در بحث گمرکات، مطالبات و بدهی‌های خیلی زیادی از سال ۹۰ به بعد بر ما تحمیل شده بود همچنین تعهداتی که هزینه‌های سرسام‌آوری داشت و سپرده‌های حق توقف کانتینر هایی که در گمرک مستقر می‌شدند و برای ما تعهدات ذی‌حسابی داشت توانستیم اینها را از اول سال جاری شناسایی و ظرف این دو سه ماه گذشته با برنامه‌ریزی خوبی که جا دارد از همکاران خودم در مجموعه بیمه تشکر کنم بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد را در مرحله اول را از عهده مناطق نفت ‌خیز جنوب برداریم و این پول به موجودی نقدینگی مناطق نفت‌ خیز افزوده شود. در مراحل ۲ و ۳، مبالغی که دو تا سه برابر بیشتر از مرحله اول است ظرف ۲۰ روز آینده از تعهدات ذی‌حسابی خارج می شود و به مناطق نفت‌خیز عودت خواهد شد که یکی از افتخارات ما در بحث گمرکات و تدارکات است.

 وی افزود: همچنین در بحث سفارشات با تغییر فرآیندها موفقیت‌های زیادی را در سفارش‌گذاری کالاها به دست آوردیم و توانستیم از خرید کالاهایی که به‌صورت مشابه و تکراری است جلوگیری نماییم و بر روی کالاهایی که نیازهای اساسی سازمان است تمرکز کنیم. در معاونت پشتیبانی هم توانستیم بر ساخت بالغ بر ۸ هزار قطعه اقلام یدکی کمپرسور و توربین‌ها تمرکز کنیم که جا دارد از همکاران خود در مهندسی ساخت و همکاران سابق که توانستند ۱۲ هزار قطعه را بومی‌سازی کنند تشکر کنم.  

مدیر تدارکات و امور کالا و امور کالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: از ۸ هزار کالایی که در برنامه ساخت است ۱۵۱۹ قطعه تاکنون ساخته‌شده، ۱۳۵۰ قطعه برنده مناقصه آن مشخص شده، ۱۰۶۳ قطعه در مرحله اخذ استعلام است، ۸۴۶ قطعه مربوط به پروژه های ۱۰ گانه و ۱۴گانه است، ۱۹۴۰ قطعه فاقد نمونه است، ۳۳۰ قطعه قابل تامین از بازار است و در مجموع ۷۰۴۸ قطعه در حال اجراست که یک موفقیت بزرگ است.

وی گفت: در معاونت عملیات طی ۶ ماه گذشته موجودی ۱۷ انبار را شناسایی کردیم که ۱۱۸۳۰۵ قلم شامل بیش‌از ۲۲۶۰۰۰۰ قطعه را در مرحله اول شناسایی کرده‌ایم که ۵۹۴۵۴ قلم کالای فاقد تحرک هستند و زمان عدم تحرک آنها بین ۵ تا ۱۷ سال بود، ۷۳۳۱ قلم کالای فاقد هویت شناسایی کردیم و در این زمینه ۶۴۲ سند تعدیل صادر شد و بیش ‌از ۱۱۰۰۰ قطعه فاقد تحرک و بدون هویت را دارای هویت کردیم و به چرخه صنعت برگرداندیم که جا دارد از همکاران عملیات و طبقه‌بندی و استانداردهای کالا تشکر کنم. شایان ذکر است این اقدمات که در فاصله چهار پنج ماه صورت‌گرفت موفقیت بزرگ محسوب می شوند.

مزرعه فرد ادامه داد: بیش‌از ۲۲۰۰۱۵ قلم در انبار شیمیایی شناسایی شد که تعداد زیادی از این کالاها از ۲۰ سال گذشته در انبار مانده بود و این‌ها فاقد تحرک بودند و در حال تعیین تکلیف آنها هستیم. در انبار نمک‌زدایی نزدیک به ۴۸۰۰ قلم کالا وجود دارد که در حال جمع‌آوری مستندات و مدارک آنها هستیم تا به انبارهای تحت نظر مدیریت تدارکات برگردانیم. همچنین قصد داریم کالای پروژها به جز پروژه های EPC را پایش کنیم تا از خرید کالاهایی که در انبار موجود است جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان گفت: طی فرصت شش ماهه اخیر به موفقیت های خوبی رسیده ایم که به همت و پشتکار همکاران بنده صورت گرفت و کارها با سرعت و شفافیت ۹۹ درصد در حال انجام است اما به نسبت خرابی‌هایی که طی این ۲۰ سال گذشته و به‌خصوص در ۸ سال گذشته بود شاید موفقیت ها آن‌چنان که بیان نمودم به چشم نیاید اما کارهای خوبی صورت‌گرفته و یقیناً در مرحله دوم در راستای تحقق اهداف برنامه مناطق نفت ‌خیز موفقیت‌ها به‌روشنی لمس خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار