نخستین دستگاه «فاروئر ترکیبی » ساخت نیشکر رونمایی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 شهریور 1401 | 09:36 ق.ظ
نخستین دستگاه «فاروئر ترکیبی » ساخت نیشکر رونمایی شد همزمان با نمایشگاه هفته دولت، از نخستین دستگاه «فاروئر ترکیبی لوله‌گذار» طراحی و ساخت متخصصان نیشکری، رونمایی شد.

این دستگاه از سوی متخصصین واحد تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت نیشکر دهخدا در مدت یک ماه ساخته شده است.

از دستگاه فاروئر ترکیبی در سامانه آبیاری قطره‌ای زیرسطحی برای کارگذاری لوله‌های زیر سطحی استفاده می‌شود.

آبیاری قطره‌ای زیرسطحی از دستاوردی دانش‌بنیان صنعت نیشکر است که به منظور مدیریت هر چه بیشتر منابع آبی، سامانه آبیاری قطره‌ای زیرسطحی به صورت پایلوت در کشت و صنعت‌ها در دست اجراست تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه، در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

امیر مجدمی مقدم طراح فاروئر ترکیبی است. به گفته او، این دستگاه هیچ نمونه‌ای در ایران ندارد و برای اولین بار از سوی متخصصین نیشکر دهخدا ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

این دستگاه در هر بار تردد در مزارع، دو فارو را به صورت همزمان ایجاد می‌کند و با تنظیمات مختلف می‌تواند عمق مورد نظر را باکیفیت مناسب ایجاد نماید.

چند سالی است که ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مختلف کشاورزی و بسیاری از قطعات صنعت نیشکر با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی نیروهای جوان و خلاق نیشکر در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

پیش از این نیز، نخستین دستگاه کارنده نیشکر در این صنعت رونمایی شد. ساخت پنج دروگر نیشکر، ساخت ربات جوشکار، ساخت دستگاه انتقال دهنده ملاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور و… بخشی از اقدامات این شرکت در بومی سازی تجهیزات کشاورزی و صنعتی در راستای تولید دانش‌بنیان است.

واحدهای نیشکری توسعه نیشکر در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت، مکانیزه است و در همین زمینه نیز اخیرا بانک تجهیزات و ادوات کشاورزی در واحدهای نیشکر دایر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار