نقش راهبردی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 شهریور 1401 | 08:52 ق.ظ
نقش راهبردی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نقش مهم و تأثیرگذار این شرکت در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.   مهرداد کاهکش با تشریح نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین گاز که خوراک اصلی این پالایشگاه است، تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین […]

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نقش مهم و تأثیرگذار این شرکت در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

 

مهرداد کاهکش با تشریح نقش اصلی و کلیدی این شرکت در تامین گاز که خوراک اصلی این پالایشگاه است، تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تأمین مقدار ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بید بلند، نقش ویژه ای در زنجیره تولید و خلق ثروت برای میهن اسلامی مان دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل سازنده ای میان مجتمع های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ به منظور تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تقدیر از کارکنان جهادی نفت و گاز گچساران گفت:  به منظور افزایش این ظرفیت و تامین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی در تلاش است، تعدادی از قطعات مورد نیاز مجتمع های پالایشگاهی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تامین و تعمیر کنند تا با برطرف شدن موانع در مدار قرار گیرند و ظرفیت ارسالی نیز در آینده ای نزدیک افزایش یابد.

 

کاهکش با اشاره به نقش این شرکت در اقتصاد کشور گفت: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

 

وی ادامه داد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارگ جهت صادرات هدایت می شود.

 

مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است گفت:  در این شرکت ۲۳ میدان نفتی، ۳۵ کارخانه و ۸۴۴ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد میدان، ۱۶ میدان نفتی فعال است و این نشان از نقش ویژه این شرکت در اقتصاد کشور دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار