ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم / احتمال حرکت دوباره دود به سمت خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401 | 09:14 ق.ظ
ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم / احتمال حرکت دوباره دود به سمت خوزستان معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، گفت: رطوبت فعلی هوا مانع مشتعل شدن حریق در تالاب است و در صورت کاهش رطوبت و وزش باد به سمت شرقی تالاب، ممکن است در روزهای آینده دود ناشی از حریق بخش عراقی هورالعظیم مجددا شهرهای […]

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، گفت: رطوبت فعلی هوا مانع مشتعل شدن حریق در تالاب است و در صورت کاهش رطوبت و وزش باد به سمت شرقی تالاب، ممکن است در روزهای آینده دود ناشی از حریق بخش عراقی هورالعظیم مجددا شهرهای دشت آزادگان، هویزه و اهواز را درگیر کند.

سید عادل مولا ، با اشاره به ادامه حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: امسال حدود ۳۵۰ هکتار از عرصه بخش ایرانی تالاب هورالعظیم دچار حریق شده و هر زمان حریق رخ داده سریعاً آتش مهار شده است اما در همین مدت حدود ۲۲ هزار هکتار از بخش عراقی تالاب نیز دچار حریق شده است.

وی افزود: اثر منفی حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از جمله سرایت آتش‌سوزی به بخش ایرانی و انتشار دود آن که گاهی علاوه بر شهرهای مرزی، اهواز را هم درگیر می‌کند، بر ایران نیز تأثیر می‌گذارد.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات همچنان بخش عراقی تالاب در حال سوختن است و دود در بخش عراق وجود دارد اما رطوبت هوا مانع مشتعل شدن آن است. در صورت کاهش رطوبت و وزش باد به سمت شرقی تالاب ممکن است در روزهای آینده دود ناشی از حریق بخش عراقی هورالعظیم مجدداً شهرهای دشت آزادگان، هویزه و اهواز را درگیر کند.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت دود در منطقه، امکان تصویربرداری از عرصه‌های جدید دچار آتش‌سوزی وجود ندارد اما بر اساس برآورد از اول سال تا اواخر مردادماه، حدود ۲۲ هزار هکتار از بخش عراقی هورالعظیم دچار حریق شده است.

مولا بیان کرد: در سطح ملی مکاتبات به منظور کمک برای مهار حریق در بخش عراقی انجام شده اما هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده و عراق همکاری لازم را نداشته است.

وی تصریح کرد: عمده این آتش‌سوزی‌ها به دلایل انسانی و طبیعی رخ می‌دهد؛ از بین بردن علوفه‌های خشک و قدیمی برای استفاده دام یا باز کردن عرصه‌ها به منظور دید و تردد بهتر، از مواردی هستند که در عراق قابل کنترل نیستند. با توجه به خشکی، تالاب مستعد حریق است و دمای بالا و دیگر عوامل طبیعی نیز در وقوع این حریق‌ها تأثیر دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار