بزرگترین طرح آبرسانی کشور افتتاح شد/آبرسانی به ٢۶ شهر و یکهزار و ۶۰۰ روستای خوزستان در طرح انتقال آب غدیر

تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401 | 08:27 ق.ظ
بزرگترین طرح آبرسانی کشور افتتاح شد/آبرسانی به ٢۶ شهر و یکهزار و ۶۰۰ روستای خوزستان در طرح انتقال آب غدیر بزرگترین طرح آبرسانی کشور با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو در خوزستان افتتاح شد.

طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب به ٢۶ شهر استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد،حمیدیه،رفیع،بستان و حدود یک‌ هزار و ۶۰۰ روستای استان افتتاح شد.

طرح انتقال آب از سد دز شامل احداث آبگیر از کانال، احداث بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب در کانال پایاب سد دز به ظرفیت ۱۰ مترمکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا مخزن متعادل کننده، احداث خط لوله فولادی انتقال آب به طول ۷۴ کیلومتر و با قطر ۲۴۰۰ میلی‌متر، احداث خط انتقال برق و ایستگاه پمپاژ شهید چمران در دو فاز و مجموعا ۵ متر مکعب در ثانیه و خطوط انتقال به طول ۱۰ کیلومتر است.

​با مجموعه اقدامات شبانه روزی، فشرده، جهادی و تامین به موقع اعتبارات، این بخش از پروژه بزرگ در مدت زمان ۱۰ ماه اجرا شد که ۲۶ شهر از جمله شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رفیع، بستان و یکهزار و  ۶۰۰ روستا، از آب شرب با کیفیت، کافی و پایدار طرح آبرسانی غدیر، بهره‌مند شدند.

طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگترین طرح آبرسانی کشور است که از آذرماه ۸۷ از منابع آب سدکرخه کلید خورد، اما به منظور بهره‌مندی جمعیت بیشتری از مردم استان و تامین آب با کیفیت‌تر، منابع آب سد دز نیز به آن اضافه شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار