پذیرایی و اسکان زایران اربعین در موکب‌ها و حسینیه‌های هندیجان آغازشد

تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401 | 11:06 ق.ظ
پذیرایی و اسکان زایران اربعین در موکب‌ها و حسینیه‌های هندیجان آغازشد درهای موکب‌ها ، حسینیه‌ها و حرم مطهر امامزاده عبداله (ع) در هندیجان برای پذیرایی و اسکان زایران اربعین حسینی که عازم کربلای معلا هستند باز شد تا زایران پس از توقف کوتاه و استراحت، عازم دیار دوست شوند.

مردم هندیجان این روزها با پذیرایی و استقبال از زایران اربعین حسینی از شهرستان‌های همجوار و استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس، دلبستگی و ارادت خود را به امام حسین (ع) و زایران مشتاق آن حضرت نشان می‌دهند.

برخی از مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بندر هندیجان بخش‌هایی از منزل خود را برای اسکان و پذیرایی زایران آماده کرده‌اند.

منصور عبادی پور از خادمان اهل بیت و طهارت (ع) زایران اربعین در شهر بندری هندیجان به خبرنگار ایرنا گفت: موکب‌های مردمی در ورودی‌ها ، خروجی‌ها  و مناطق درون شهرهندیجان در چند روز اخیر در حال خدمت رسانی به زایران هستند و در روزهایی آینده نیز موکب های بیشتری برای پذیرایی و میزبانی از زایران اربعین حسینی وارد میدان خواهند شد.

وی گفت: بسیاری از جوانان این منطقه مشتاقانه با چای و انواع نوشیدنی و غذای محلی در حال پذیرایی از زایران اربعین حسینی هستند.

عبادی پور ادامه داد: مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) و زینبیه این شهر نیز برای اسکان و پذیرایی از زایران برادر و خواهر آماده سازی شده تا در روزهای آینده که ورود زایران به هندیجان بیشتر خواهد شد خدمات بیشتری ارایه شود.  

رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان نیز گفت: حدود ۲۰۰ موکب مردمی در ورودی‌های خوزستان در هندیجان ، بهبهان ، اندیمشک و ایذه فعال شده‌اند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: همه این موکب ها به صورت شبانه روزی به زایران خدمت رسانی می‌کنند ضمن آنکه موکب هایی در مسیر حرکت زایران به مرزهای چذابه و شلمچه نیز برپا شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده حرکت زائران اربعین حسینی پرشورتر خواهد شد گفت:بسیاری از منازل در مناطق روستایی و شهری به صورت خودجوش برای پذیرایی از زایران آماده شده است تا زایران پس از استراحت به کربلای معلا مشرف شوند.

پیش بینی شده اربعین امسال پنج میلیون زائر از مرزهای شش گانه کشور راهی کربلا شوند که ۲ میلیون زایر از مرزهای رسمی و بین‌المللی چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا شوند.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶شهریور ماه ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار