پرداخت بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401 | 11:46 ق.ظ
پرداخت بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی خوزستان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت حدود ۲۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. جهانپور معماریان با گرامی داشت هفته دولت و هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد […]

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت حدود ۲۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

جهانپور معماریان با گرامی داشت هفته دولت و هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت کرده است.

وی افزود: ۵ درصد این تسهیلات بانکی به بخش صنایع تبدیلی، ۱۵ درصد به بخش خدمات و ۸۰  درصد به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

معماریان به جایگاه نخست کشاورزی خوزستان با تولید ۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی در سال اشاره و خاطرنشان کرد: استان خوزستان با تولید محصولات راهبردی همچون گندم، چغندرقند، نیشکر و دانه روغنی کلزا نقش برجسته و ممتازی در تامین امنیت غذایی کشور دارد و پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور، حفظ و توسعه ظرفیت تولیدی بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص ضرورت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی نقش عاملیت در حمایت از بخش کشاورزی کشور را بر عهده داشته و مهمترین حامی مالی این بخش محسوب می‌شود. کشاورزی مهمترین عامل در تامین سبد غذایی مردم محسوب می‌شود و حمایت‌های مالی بانک کشاورزی موجبات تامین مواد غذایی آحاد مردم را فراهم می‌سازد و به عنوان بانک عامل بخش کشاورزی نقش و جایگاه مهمی در تامین مالی بخش کشاورزی دارد.

وی از رو به رشد بودن پرداخت تسهیلات در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسط بانک کشاورزی خوزستان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع ۴۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳۱ هزار و ۶۴۴ بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان پرداخت شد و در مقطع کنونی یعنی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ موفق شده‌ایم بیش از ۵۰ درصد از کل اعتبارات ابلاغی توسط ادارات مرکزی را به زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی تزریق کنیم.

معماریان در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان و پرداخت به موقع بهای گندم به وجه ۶۱ هزار و ۹۳۵ کشاورز گفت: ۱۵۵هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است. این مبلغ در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد و تلاش مجموعه بانک بر این بود تا رضایت‌مندی حداکثری را برای کشاورزان گندمکار فراهم کند.

وی افزود: این پرداخت بابت خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم بر مبنای هر کیلوگرم با قیمت ۱۱۵ هزار ریال بوده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است.

ارایه تسهیلات در قالب کشاورزکارت و دامدارکارت

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از صدور کشاورزکارت، برای حمایت از تولید محصولات راهبردی خبر داد و گفت: ۲۸۱ کشاورزکارت هر کدام به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید نهاده‌های کشاورزی مربوط به گندم و کلزا صادر شده است.

معماریان ادامه داد: کارمزد این کارت‌ها ۱۲ درصد و با بازپرداخت یک ساله است و نقش مهمی در حمایت از کشاورزان گندمکار و کلزاکاران خوزستانی داشته است. ارایه کشاورزکارت گامی دیگر از بانک کشاورزی به کشاورزان استان است که به آن‌ها امکان خرید نهاده‌های کشاورزی مربوط به گندم و کلزا را داده است.

وی اجرای طرح پرداخت تسهیلات طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تحت عنوان دامدارکارت را یکی از موفق‌ترین طرح‌های سال‌های اخیر بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: به منظور حمایت از دامداری و رونق تولید از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دامدارکارت را به ۱۷۸۸ نفر متقاضی پرداخت کرده‌ایم که اجرای این طرح گام مهمی در تامین نهاده‌های دامی بوده است.

معماریان اظهار کرد: امسال و در ادامه اقدامات حمایتی تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳  ساله به کشاورزان خسارت دیده سیلاب ۱۳۹۸ پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بانک کشاورزی نه تنها در بخش کشاورزی خود را مکلف به حمایت حداکثری و همه جانبه می‌داند بلکه در زمینه‌های اجتماعی نیز از ابتدای سال تا کنون توانسته ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ نفر مددجوی بهزیستی و ۲۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۴۴ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در خصوص پرداخت تسهیلات بذر گندم برای تامین امنیت غذایی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ فقره تسهیلات به میزان ۵۸۷۴ میلیارد ریال، جهت تامین بذر گندم با هدف تامین امنیت غذایی به متقاضیان شرکت تولید بذور گواهی‌شده پرداخت شده است.

معماریان از حمایت ۴۰۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد و افزود: بانک کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون مبلغی بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون را به ۴۵ متقاضی پرداخت کرده است.

مقام نخست خوزستان در بیمه اراضی کشاورزی

وی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت: موثرترین راه برای تضمین تولید محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی است. این روش می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی از قبیل بارندگی، خشکسالی، سیل، تگرگ و… برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که به کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی سرمایه بیمه‌گذار به او برگردانده خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با تلاش همکاران صندوق بیمه بانک کشاورزی استان در زیر بخش دام، با بیمه کردن بیش از ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار راس دام، رشدی معادل ۲۸۰ درصد نسبت به سال گذشته محقق شده است و در این زمینه مقام دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

معماریان در خصوص بیمه محصولات زراعی تصریح کرد: موفق شده‌ایم با بیمه ۳۶۷ هزار هکتار از اراضی، مقام نخست کشور و در حوزه بیمه باغات با بیمه حدود ۲۳ هزار هکتار مقام سوم کشور را بدست آوریم.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت بیمه طیور بیان کرد: امسال موفق شده‌ایم در حوزه بیمه طیور با بیمه ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه، رشد بیمه‌ای بالغ بر ۱۱۲ درصدی را در این حوزه شاهد باشیم.

معماریان با اشاره به ضرورت پرداخت تسهیلات ازدواج و حمایت بانک کشاورزی از تشکیل کانون خانواده اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون موفق شده‌ایم میزان بیش از ۱۷۷۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۱۲۸۴ نفر و همچنین تعداد ۸۱۴ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۴۱۶ میلیارد ریال را به متقاضیان پرداخت کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار