شهردار اهواز در برنامه تلویزیونی “مسیر پیشرفت”: شهروند درجه یک و دو نداریم و همه باید از خدمات دهی لازم بهرمند شوند

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 شهریور 1401 | 10:48 ق.ظ
شهردار اهواز در برنامه تلویزیونی “مسیر پیشرفت”: شهروند درجه یک و دو نداریم و همه باید از خدمات دهی لازم بهرمند شوند رفع معضل آسفالت در آینده ای نزدیک رضا امینی شهردار اهواز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “مسیر پیشرفت” با موضوع عملکرد شهرداری اهواز در یکسال گذشته، اظهار کرد: تحقق مسیر هوشمند سازی شهر اولین اولویت بنده از آغاز فعالیتم بود، در بخش زیرساخت باید شرایطی را فراهم می کردیم که اعمال سلایق کمتر باشد […]
رفع معضل آسفالت در آینده ای نزدیک
رضا امینی شهردار اهواز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “مسیر پیشرفت” با موضوع عملکرد شهرداری اهواز در یکسال گذشته، اظهار کرد: تحقق مسیر هوشمند سازی شهر اولین اولویت بنده از آغاز فعالیتم بود، در بخش زیرساخت باید شرایطی را فراهم می کردیم که اعمال سلایق کمتر باشد و به سیستم شفاف سازی شهرداری برای شهروندان بپردازیم.

وی افزود: یکی از معضلات اقلیمی و فیزیکی کلانشهر اهواز دفع آب‌های سطحی بود که در پی آن طرح ضربتی علاج بخش دفع آب‌های سطحی اجرا شد و طرح نیز جوابگو بود و سپس هر هفته یک افتتاح در محلات مختلف را در برنامه عمرانی خود قرار دادیم که هفته گذشته پانزدهمین ایستگاه از قطار توسعه شهری را در منطقه سه اجرا کردیم.

شهردار اهواز با اشاره به پروژه های بزرگ و شاخص شهری، عنوان کرد: تقاطع غیر هم سطح شهید بندر در میدان چهارشیر سابق، تقاطع شهید کجباف در مجاورت دانشگاه شهید چمران و قطار شهری اهواز سه طرح شاخص شهری هستند که در صدد تکمیل قطار شهری هستیم و در میدان دانشگاه شهید چمران به دلیل محدودیت منابع سرعت پیشرفت کم شده بود اما با همت اعضای شورای شهر و شهرداری توانستیم یک زمان بندی مشخص برای اتمام این پروژه مشخص کنیم.

امینی ادامه داد: اگر چه اکنون پروژه میدان دانشگاه شهید چمران به شکلی تعطیل تلقی می شود اما فعال و در سه سطح پیش بینی شده است که بناست بخشی از آن در نیمه اول مهر ماه افتتاح شود تا قدری از بار ترافیک کم شود و قرارگاه خاتم الانبیاء در این خصوص بسیار کمک حال بود.

شهردار اهواز تصریح کرد: در عملیات تکمیل روگذر گلستان به امانیه به صورت شبانه در تلاش هستیم تا ظرف مدت یکماه آینده تکمیل شود و این قول را می دهیم که افتتاح شود و به طور کلی ظرف سه ماه آینده این پل به بهره برداری برسد تا بار ترافیکی شهر را سبک سازد. باید بارها از کسبه عذرخداهی کنیم که مانع کسب و کار آنها شدیم و امیدواریم بتوانیم با کسب رضایت شهروندان زمینه جبران بخشی از ترافیک را داشته با‌شیم.

وی بیان کرد: برای اینکه بار ترافیکی تا حدودی کاهش پیدا کند با مصوبه شورای عالی ترافیک بازسازی پل ششم را برعهده گرفتیم که سازه های سرقت شده را تکمیل کنیم و طبق برنامه زمان بندی که داشتیم در حال تلاش هستیم قبل از موعد مشخص شده و فرارسیدن ماه مهر، افتتاح شود.

امینی با اشاره به تکمیل کند رو ساحلی حد فاصل میدان قوری تا پالادیوم با هدف کاهش بار ترافیکی ، افزود: با یک حرکت جهادی توانستیم در مدت زمان کوتاه آن را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: کم کردن بستر رودخانه کارون صحت ندارد و شهرداری به تنهایی نمی تواند در این خصوص بدون اخذ مجوز های لازم نقش داشته باشد چرا که رودخانه کارون از عناصر مهم شهر اهواز است و باید به حاشیه توجه داشت و آن را باز زنده سازی کرد.

شهردار اهواز در خصوص مسئله آسفالت که دغدغه بسیاری از شهروندان است، خاطرنشان کرد: آسفالت خواسته اول و بجای شهروندان است، یک کارخانه آسفالت در سازمان عمران شهرداری داشتیم و سال گذشته یکی دیگر نیاز به به روز شدن داشت که با تلاش زیاد محقق شد و از تولید روزانه ۳۰۰ تن به ۹۸۰ تن رسید که یک رکورد بود و بخشی از مشکل حل شد، فارغ از اینکه آسفالت اهواز بدون طرح جامع فاضلاب اساسا مشکل دارد و آسفالت با آب سازگاری ندارد و پس زدگی و مانداب ایجاد می شود، اما طرح جامع فاضلاب اهواز که یک طرح ملی است و یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بود بخشی از آن اجرا شده است و به زودی بخش دیگر هم تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخیرا بخشی از قیر مورد نیاز شهر اهواز از طریق وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۲ هزار تن دریافت شد و بخشی دیگر به صورت مختلف در حال تهیه آن هستیم و تلاش ما این است هشت پروژه محوری و شاخص به نام آسفالت مناطق قرارداد ببندیم و هزینه بعدی ما نیز در این خصوص خواهد بود.

امینی با اشاره به اصلاح پیاده روهای شهر اهواز گفت: واگذاری احداث پیاده رو به مردم اشتباه است و جزو وظایف شهرداری است و همسان سازی به صورت منظم بنا است انجام شود.

شهردار اهواز در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص اقدامات انجام شده ساماندهی سگهای بلاصاحب، تأکید کرد: در شش ماه گذشته تعداد زیادی از این سگها بالغ بر چند هزار قلاده سگ توسط اکیپ های ۱۴ گانه در مناطق هشتگانه زنده گیری و در محل تعیین شده فرستاده شدند زیرا امنیت و آسایش مردم اولویت ما است.

وی درخصوص وضعیت فعلی سازمان آتش‌نشانی اهواز، بیان کرد: آتش‌نشانی اهواز یکی از سازمانهای حاضر در میدان حوادث است و در حوادث مختلف حضور فعال دارد، اما امکانات ما در حد استاندارد نیست و برای خودمان هم قابل قبول نیست ولی با تلاش های صورت گرفته ۱۰ دستگاه آماده تجهیز بود که اقدامات لازم انجام شد و به سازمان نیز اضافه شدند و به مرور با ایجاد ایستگاه‌های جدید در حال توسعه این سازمان هستیم.

این مقام مسئول درباره حکم انفصال خود، خاطر نشان کرد: حکم انفصال برای شهرداران یکی از مقوله های طبیعی، بدیهی و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که شهروندان به مقام قضایی برای احقاق حقوق خود دسترسی دارند، شهرداری ها هم از این مقوله مستثنی نیستند و دیوان عدالت اداری محل رجوع شاکیان علیه ادارات هستند که یکی از آن ها شهرداری است.

وی ادامه داد: از ۳۰ سال قبل تا قبل از شروع فعالیت بنده تعداد بیش از ۲ هزار پرونده در دیوان علیه شهرداری اهواز ثبت شده و ۱۵۰۰ پرونده در حال بررسی است، اتفاقی که اخیر افتاد و حکمی که در فضای مجازی مبنی بر انفصال بنده منتشر شد، یک اقدام غیر اخلاقی بود که اگر انفصال هم صورت می‌گرفت جای گفتگو داشت تا مردم بدانند چه اتفاقی افتاده است ولی بدون روشن شدن موضوع این انتشار جای بحث دارد.

امینی توضیح داد: در سال ۹۳ دو شهروند برای یک ساختمان دعوای حقوقی بین آنها شکل می گیرد و در دادگاه تجدید نظر شاکی علیه شهرداری شکایت خود را ادامه می دهد و قانون است که اگر شکایت علیه شهردار شده است باید حضوری بیاید و بنده مطلع نبودم. اما در نهایت حضور یافتیم . این امر طبیعی است که ممکن است پیش بیاید و تا زمانی که در این شهر هستم در قبال همه شهروندان مسئول هستم و برای من مهم است و شهروند درجه یک و دو نداریم و همه قابل احترام هستند و باید از خدمات دهی بهره مند شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار