شهردار اهواز در دیدار با معتمدین منطقه سه؛ اولویت من بعد از فاضلاب، ترمیم پیاده رو و آسفالت اهواز است

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 شهریور 1401 | 08:24 ق.ظ
شهردار اهواز در دیدار با معتمدین منطقه سه؛ اولویت من بعد از فاضلاب، ترمیم پیاده رو و آسفالت اهواز است شهردار اهواز ظهر ۱۴ شهریور از شهرداری منطقه سه بازدید و با پرسنل دیدار و گفتگو کرد. پس از بازدید از منطقه ۳ نشست شهردار اهواز با معتمدین این منطقه به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان برگزار شد. امینی در این نشست پس از شنیدن مشکلات و مسائلی که توسط معتمدین منطقه سه […]
شهردار اهواز ظهر ۱۴ شهریور از شهرداری منطقه سه بازدید و با پرسنل دیدار و گفتگو کرد.

پس از بازدید از منطقه ۳ نشست شهردار اهواز با معتمدین این منطقه به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان برگزار شد.

امینی در این نشست پس از شنیدن مشکلات و مسائلی که توسط معتمدین منطقه سه مطرح شد، اظهار کرد: باید با واقعیت ها کنار بیاییم تا بتوانیم شهری بهتر داشته باشیم، صورت مسئله برای همه ما مشخص است، هم من که در یک سال اخیر شبانه روز در محلات هستم و می بینم و هم شما که زندگی می کنید و وجه مشترک داریم که برای رفع این مسائل یک سری قوانین، تجربه و ملزومات نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه نمی توانیم قانون را تغییر بدهیم اما می توانیم از تجربه های مثبت الگو بگیریم، الزامات را هم خودمان تعیین می کنیم، اول تامین منابع مالی و دوم غیر مالی که شامل سرمایه انسانی و دانش فنی و روش‌های مدیریتی است.

امینی عنوان کرد: چگونه می شود که کلانشهر اهواز به روستا مثال زده می شود، درست است با این پدیده و مشکلات عدیده ای مواجه هستیم اما راه حل دارد و تجربه هایی را در مدیریت شهری به لحاظ کارشناسی دارم و نگاهم این است که در وهله اول اهواز باید بخواهد که تغییر کند. باید دوست داشته باشیم در یک شهر تمیز زندگی کنیم و به مشکلات شهر توجه ویژه ای داشته باشیم.

پهن کردن فرش قرمز برای ورود سرمایه گذار

امینی گفت: نگاه ما به انبوه سازان نگاه قلک به انبوه ساز نیست و برای رفع مشکلات آنها و تسهیل موارد نشست مشترکی برگزار خواهم کرد، در اهواز برای سرمایه گذار و مشارکت کننده فرش قرمز پهن کرده ام و هنوز برای این خصوص به دادگاه میروم اما افتخار می کنم و موارد برای همه روشن می شود.

‌شهردار اهواز با بیان اینکه ۴۰ درصد بودجه عمومی دولت از استان خوزستان تامین می شود، تصریح کرد: ۱۸ درصد کشاورزی کشور در خوزستان و ۳۲ کارخانه پتروشیمی در ماهشهر است و بخشی اعظمی از صنعت در خوزستان می باشد، حق آلایندگی مردم اهواز و خوزستان مبلغ قابل توجه از سال‌های گذشته است که از همه خواهش کردیم و در یک جنگ تمام عیار خواستیم سهم اهواز پرداخت شود.

وی با اشاره به وضعیت اتوبوس های شهر اهواز، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس اهواز با جمعیت ۲ میلیون نفر ۸۲ دستگاه است که نسبت به سایر کلانشهر ها قابل مقایسه نیست، اهواز سال ۸۳ یک وام از بانک بحرینی به میزان ۷ میلیارد تومان گرفته و اقساط را پرداخت نکرده است و امروز شهرداری اهواز ۴۸۰ میلیارد تومان بدهکار است و اهواز در لیست سیاه بانکی رفته که نمی تواند اوراق خریداری کند، امروز خط یک قطار شهری اهواز برای تکمیل ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و بودجه ما فقط ۶ هزار و ۵۰۰ است.

شهردار اهواز عنوان کرد: اشتباهی در شهر اهواز رخ داده و معتقدم یک خیانت است و نمی دانم چه کسی گفته است پیاده رو را مالک احداث کند و در هیچ شهر این اتفاق نمی افتد و جزو واجبات شهر است که اصلاح شود، در هیچ شهری در معابر اصلی تیر برق بتنی و چوبی نداریم اما اهواز این را دارد و دردهای ما این است و با گفتن و شنیدن دردی درمان نمی شود، من وظیفه دارم و کار جهادی و شبانه روزی خواهم کرد، با بیش از بیست وزیر، معاون، نماینده مجلس نهادهای مختلف و رئیس جمهور دیدار کردیم تا بلکه بتوانیم قطار در گل مانده شهر اهواز را روی ریل بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت از همه نوع، راه حل رفع مشکلات است گفت: من به عنوان شهردار باید مسیر را تسهیل کنم، توجه به خواست انبوه ساز و سرمایه گذار احترام و اذیت نکردن است و موضوع مالی خواست دوم آنهاست و در سیکل اداری موانع ایجاد نکنیم، احکام یک سال برای همه مدیران زیر مجموعه زده ام و اگر در اجرای اقداماتشان ضعیف باشند حتما برکنار می شوند و شورای شهر هم باید در برابر من اینگونه باشد و مسئول است و اگر موردی باشد با افتخار کنار می روم.

وی عنوان کرد: در کلانشهرها رقابت برای بودجه مرز جاری و عمرانی ۳۰ به ۷۰ است و با عرض شرمندگی باید بگویم اهواز در سال ۹۹، ۸۵ درصد جاری و ۱۵ درصد عمرانی داشته است و مشخص است که سایر کلانشهر ها پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

امینی اعلام کرد: به لطف خداوند مبلغ بدهی ۴۸۰ میلیارد تومان به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است، معجزه صورت گرفت و در تلاش های نماینده ولی فقیه و مجتبی یوسفی نماینده مجلس این امر محقق شد. حساب‌های بانکی باید آزاد شود و ما با حواله حقوق پرداخت می کنیم که جای بحث دارد ، راهها را باز می کنیم این ها همه بخاطر بی نظمی بوده است و از من تنها بر نمی آید و خواهش داریم همه بیایند کمک کنند و در نگهداری شهر تلاش کنند.

شهردار اهواز عنوان کرد: شهر اهواز به گونه ای است که فرهنگ تسلط پیمانکار بر شهردار نمایان است، ثانیه اول ورود به شهرداری با تجمع و تحصن برخی پرسنل مواجه بودم و مشکلات اهواز نبود مدیریت است و پای آن نیز ایستاده ام.

وی با اشاره به ورودی شهر، یادآور شد: وجود بساطی ها و بازارهای غیر رسمی باید برطرف شود و با مدیریت کلان، مکانی مناسب پیش بینی و به آنها هویت بدهیم و اگر کسی مقاومت کرد قوه قهریه باید بیاید، بی نظمی شهر اهواز اقتصادی و اجتماعی است که باید به آن توجه داشت و با مشارکت لازم به رفع موانع کمک کرد و کمک کنیم با جذب سرمایه گذار شاهد پیشرفت شهرمان باشیم آروز و اولویت من این است بعد از فاضلاب، پیاده رو و آسفالت شهر اهواز را درست کنم تا زمنیه ای برای ورود سرمایه گذار ‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار