موج جدید ورود زائران اربعین حسینی به پایانه مرزی چذابه

تاریخ انتشار: شنبه 19 شهریور 1401 | 09:15 ق.ظ
موج جدید ورود زائران اربعین حسینی به پایانه مرزی چذابه هزاران زائر اربعین حسینی از نخستین ساعات روز شنبه به قصد زیارت حرم شش گوشه حضرت سیدالشهدا(ع) وارد پایانه مسافری چذابه شدند و از آنجا راهی کربلا شدند.

مرز چذابه بنا به درخواست طرف عراقی برای مدت کوتاهی به منظور جا به جایی انبوه زائران اربعین حسینی از پایانه شیب(چذابه) به کربلای معلی و نجف اشرف تعطیل شد ولی از نخستین دقایق روز جمعه درهای این پایانه مرزی دوباره بر روی مشتاقان سرازپانشناخته امام حسین(ع) باز شد.

تا زمان مخابره خبر(۱ بامداد) با بهبود شرایط جوی و کاهش رطوبت ورود زائران اربعین حسینی به پایانه مسافری چذابه روان تر شده و زائران با انجام تشریفات قانونی این پایانه مرزی را به قصد کربلا ترک می کنند.

دمای هم اکنون مرز چذابه ۳۲درجه بالای صفر است.

بنا به اعلام فرمانداری دشت آزادگان ، شمار زائرانی که از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۸صبح روز جمعه ۱۸شهریور مرز چذابه را به قصد کربلای معلا ترک کرد ند به ۱۳۵هزار و ۹۷۹نفر رسیده است.

وزیر کشور روز جمعه در جریان بازدید از مرز وپایانه مسافری چذابه و گفت وگو با شماری از زائران اربعین که عازم شهرهای مقدس عراق بودند در جریان این مرزبین المللی گرفت.

احمد وحیدی سپس به اتفاق صادق خلیلیان استاندار خوزستان راهی مرز شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شد.

وزیر کشور از عموم زائران خواست تا بهبود وضعیت مرزهای شش گانه و بهبود و تقویت امکانات حمل و نقل درعراق به مرزهای مراجعه نکنند.

پیش بینی شده حدود ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلا شوند.

۲۶شهریور ۱۴۰۱ مصادف با ۲۰ صفر سال ۱۴۴۴ هجری قمری اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا چند روز آینده به اوج خود می رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار