تردد زائران و گردشگران عراقی از مرز چذابه بدون محدودیت

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 شهریور 1401 | 08:33 ق.ظ
تردد زائران و گردشگران عراقی از مرز چذابه بدون محدودیت فرمانده انتظامی پایانه مسافری چذابه: هیچ محدودیتی برای تردد زائران و گردشگران عراقی از پایانه مسافری چذابه اعمال نشده است.

سرهنگ اسکندر عیسوندی گفت: از زمان حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت کربلای معلا از مرز چذابه، اتباع عراقی بدون محدودیت از این پایانه مرزی در تردد بوده‌اند.

 

وی افزود : عبور زائران کشور‌های دیگر از مرز چذابه غیر از گردشگران و زائران عراقی ممنوع است و تاکنون هیچ زائر خارجی از این مرز به کربلای معلا عزیمت نکرده است.

در روز‌های اخیر تعدادی از زائران کشور افغانستان برای عزیمت به کربلای معلا به مرز چذابه مراجعه کردند، ولی اداره گذرنامه چذابه اجازه خروج به این زائران نداد.

فرمانده انتظامی پایانه مرزی چذابه افزود: مرز شلمچه تنها مرز رسمی برای عبور زائران کشور‌های دیگر است، ولی همه اتباع عراقی می‌توانند از مرز‌های شش گانه کشور تردد کنند.

وی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود هشت هزار زائر و گردشگر عراقی از مرز چذابه تردد داشته‌اند.

سرهنگ عیسوندی ادامه داد: تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به صورت روان ادامه دارد و وسایل حمل و نقل در دو سوی مرز وجود دارد.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، از روز‌های آغازین ماه صفر شروع شده است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار