عیب یابی و تعمیر تجهیز دیتالاگر CR10 در سد کرخه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 شهریور 1401 | 10:03 ق.ظ
عیب یابی و تعمیر تجهیز دیتالاگر CR10 در سد کرخه مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه از تعمیر تجهیز دیتالاگر CR10 با تکیه بر توان داخلی ، در این سد خبر داد .

محمدرضا یزدانی پور گفت: با توجه به اهمیت سیستم قرائت و برداشت دیتای ابزار الکتریکی در بررسی پایداری سد و با عنایت به مشکلات عدیده و پیشرو ( انحصاری بودن تجهیز، تحریم، قیمت گزاف حدود ۳۰۰۰ دلار، عدم امکان مهندسی معکوس بدلیل تکنولوژی انحصاری ساخت برد)  در خصوص «تهیه پشتیبان جهت دیتالاگر CR1000» ، پروژه عیب یابی و تعمیر دو قطعه معیوب مدل CR10 از این تجهیز توسط متخصصین معاونت کنترل پایداری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری ها و تلاشهای مستمر خوشبختانه یک عدد  از تجهیز فوق با توان داخلی و فنی بخش تعمیر و کالیبراسیون ابزار دقیق سد کرخه تعمیر و رفع نقص گردید و جهت تست نهایی و عملکردی از مورخه ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ در تابلو سنسلاگ مقطع ۱ تاج سد نصب شد، در ادامه نیز گزارش مرکز پردازش اطلاعات سد کرخه صحت قرائت های دو ماه گذشته ابزارهای الکتریکی این مقطع را نشان می دهد که مبنی بر سلامت و عملکرد صحیح CR10 فوق می باشد.

گفتنی است در این پروژه با توجه به انحصاری بودن تجهیز و شرایط فعلی تحریم ، صرفه اقتصادی ارزی بالایی برای کشور به همراه داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار