ذخیره کالا‌های اساسی در خوزستان مطلوب است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 شهریور 1401 | 09:11 ق.ظ
ذخیره کالا‌های اساسی در خوزستان مطلوب است معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان: ذخیره کالا‌های اساسی در استان مطلوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

علی‌رحم کریمی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، قیمت برخی کالا‌های اساسی از جمله؛ روغن و مرغ کشتار روز افزایش یافت.ذخیره کالا‌های اساسی در خوزستان مطلوب است

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ با قیمت‌های مصوب در بازار عرضه می‌شود و تغییری نکرده است، افزود: شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت روغن در بازار استان خوزستان هستیم.

کریمی می‌گوید: قیمت برنج تنظیم بازار نیز تغییری نکرده است، ضمن اینکه برنج دانه بلند ویژه توزیع در مواکب و هیئت‌های عزاداری ویژه ماه محرم و صفر به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی نیز به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شد که تغییری نداشته اند.

این مقام مسئول درخصوص کاهش عرضه مرغ در شهرستان‌های ایذه و دهدز گفت: در حال حاضر ذخایر گوشت قرمز و سفید و همچنین برنج در بهترین شرایط بوده و میزان کشتار دام و طیور متناسب با نیاز استان است.

وی افزود: دهدز در دورترین نقطه استان قرار دارد و مباشرین موظف به تامین مرغ کشتار روز هستند، ضمن اینکه اعلام کرده ایم هر شهرستانی که احساس شود با کمبود مرغ گرم مواجه است، مرغ منجمد به میزان کافی و بدون محدودیت در اختیار مباشرین قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان؛ نگرانی در رابطه با تامین مرغ در استان وجود ندارد و به میزان کافی کشتار می‌شود و منجمد آن نیز در سردخانه‌ها وجود دارد.

کریمی درخصوص قیمت گوشت قرمز گفت: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، قیمت گوشت نیز ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافت و در بازار مصرف نیز اعمال شده است.

وی می‌گوید: در بسیاری از کالا‌های اساسی شامل؛ حبوبات شاهد کاهش قیمت در سطح بنکداران در مقایسه با یک ماه قبل هستیم، همچنین شکر فله‌ای که با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته بندی هر کیلوگرم ۲۳ هزار تومان بوده، در حال حاضر با قیمتی کمتر در حال توزیع در بازار استان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار