آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی خوزستان علیه بیماری نیوکاسل

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 شهریور 1401 | 11:45 ق.ظ
آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی خوزستان علیه بیماری نیوکاسل رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از آغاز مرحله ششم طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان خبر داد. ایوب پدرام ، اظهار کرد: ششمین مرحله طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در خوزستان آغاز شده است که در این مرحله یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه […]

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از آغاز مرحله ششم طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان خبر داد.

ایوب پدرام ، اظهار کرد: ششمین مرحله طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در خوزستان آغاز شده است که در این مرحله یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شود.

وی افزود: به منظور افزایش سطح ایمنی در طیور بومی، قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و همچنین حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستاها، طیور بومی روستاهای استان خوزستان علیه این واکسینه می‌شوند.

پدرام با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از امروز (۲۷ شهریورماه) و به مدت سه هفته است، گفت: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح سراسری طیور بومی در برابر گرما مقاوم است و به صورت خوراکی به طیور داده می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستان گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می‌شود. با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و در صورت شیوع، موجب خسارات جبران‌ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می‌شود، تنها راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری روستاییان و عشایر با گروه‌های دامپزشکی است بنابراین از مردم می‌خواهیم با این گروه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار