خدمت‌رسانی هلال احمر خوزستان به بیش از ۸۷ هزار زائر در دو مرز

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 شهریور 1401 | 09:38 ق.ظ
خدمت‌رسانی هلال احمر خوزستان به بیش از ۸۷ هزار زائر در دو مرز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از خدمت‌رسانی به بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب خدمات امدادی، آموزشی و بشردوستانه خبر داد. وحید شعبانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان در راستای ارائه خدمات به زائران و شیفتگان سیدالشهدا در اربعین حسینی […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از خدمت‌رسانی به بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب خدمات امدادی، آموزشی و بشردوستانه خبر داد.

وحید شعبانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان در راستای ارائه خدمات به زائران و شیفتگان سیدالشهدا در اربعین حسینی امسال ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به همت نجاتگران هلال احمر خوزستان به صورت سرپایی مداوا شده و به ادامه سفر خود پرداخته‌اند و بیش از ۲۴۰ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هموطن از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه مورد نیاز ویژه موکب‌داران و زائران مستقر در مرزها و برپایی ایستگاه‌های آموزشی با محور اطلاع‌رسانی از جمله برنامه‌های آموزشی در حال برگزاری در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دو پایانه هستند.

شعبانی با بیان اینکه به بیش از ۴ هزار زائر آموزش‌های ایستگاهی ارائه شده است، گفت: ١٢ ایستگاه آموزشی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آن‌ها و در مجاورت پست‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان برپا شده‌اند و مربیان جمعیت هلال احمر موضوعاتی از قبیل احیای قلبی و ریوی، نحوه مواجهه با تجمعات انبوه، گرمازدگی، شوک گرمایی، مسمومیت‌ها و گزیدگی‌ها، خونریزی‌ها و پیشگیری از تاول‌ها و خستگی عضلانی را به صورت چهره به چهره برای زائران ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از توزیع بیش از ۳۰ هزار بروشورهای آموزشی و نصب ۴۰ بیلبورد با موضوع پیشگیری از مخاطرات نیز در مرزها و مسیرهای منتهی به آن‌ها خبر داد.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های چند وجهی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در موسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) با برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای کودکان پرداخته و در قالب تیم‌های سحاب، جوانان آموزش دیده با حضور در جمع زوار کمک‌های اولیه ارائه کرده‌اند.

شعبانی ادامه داد: از ابتدای طرح ملی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ۶۱ هزار نفر از خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها بهره برده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: علاوه بر این خدمات که در خاک میهن و در خوزستان به زائران ارائه شده است، خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از مرز بین المللی شلمچه با برپایی مرکز درمانگاهی به همت همکاران در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان استمرار دارد و روزانه به درمان زائران مراجعه کننده پرداخته می‌شود.

وی گفت: این خدمت‌رسانی‌ها تا بازگشت زائران به میهن ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار