خوزستان تابستانی بدون تنش آبی سپری کرد

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 شهریور 1401 | 08:38 ق.ظ
خوزستان تابستانی بدون تنش آبی سپری کرد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با توجه به مشکلات رودخانه کرخه طبق همه پیش بینی ها امسال باید خوزستان با تنش آبی جدی مواجه می شد که با اقدام های انجام شده از جمله بهره برداری از طرح غدیر تابستانی بدون تنش آبی پشت سر گذاشتیم.

 

محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های آب رسانی به ۱۶ روستای بخش صیدون باغملک افزود: امسال طبق همه پیش بینی ها در خوزستان مشکلات تنش آبی در خوزستان پیش بینی شده بود اما با تلاش و عزم راسخ توانستیم تابستان بدون تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: عبور از تابستان گرم خوزستان بدون تنش آبی خدمت ماندگار دولت سیزدهم به مردم شریف خوزستان است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: بهره برداری از خط انتقال آب غدیر که با حضور رییس جمهور انجام شد، تاثیر مستقیمی بر پایداری و تامین آب شرب باکیفیت در خوزستان داشت.

کرمی نژاد با بیان اینکه توجه و عزم دولت سیزدهم در آبرسانی به مناطق محروم در مقایسه با دولت های گذشته بی سابقه است  ادامه داد: با نگاه خاص رییس جمهور مردمی و وزیر نیرو از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون یک هزار و روستای خوزستان آبدار شده است.

وی خوزستان را استان پیشرو در اجرای طرح های آب رسانی به مناطق محروم  در کشور دانست و افزود: خوزستان با اجرا و بهره برداری از طرح های آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ روستا در مقایسه با آمار کل کشور پیشتاز آبدار کردن روستاهای محروم است.

کرمی نژاد در ادامه با اشاره به طرح های در دست اقدام برای آب رسانی به شهرستان های مختلف خوزستان گفت: طرح های مختلف آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان ایذه، باغملک و دزپارت در حال اجرا و یا به اتمام رسیده است.

ابرپروژه آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه، صبح جمعه  ۱۱ شهریور ماه امسال با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در اهواز به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی غدیر به منظور تامین پایدار آب ۵ میلیون نفر از جمعیت خوزستان، پس از حدود ۱۲ سال انتظار

این طرح  در یکسال نخست دولت سیزدهم، با دستور رییس جمهور و تزریق بودجه ویژه به آن شتاب زیادی گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار