در پساتحریم علم و تکنولوژی وارد کنیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 شهریور 1401 | 08:59 ق.ظ
در پساتحریم علم و تکنولوژی وارد کنیم رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان این‌که باید در پساتحریم از پتانسیل‌ تولیدکنندگان داخلی همزمان با استفاده از تکنولوژی روز وارداتی استفاده شود، گفت: سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشد. علی کرانی ، با اشاره به احتمال توافقات برجام و لغو تحریم‌ها اظهار […]

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان این‌که باید در پساتحریم از پتانسیل‌ تولیدکنندگان داخلی همزمان با استفاده از تکنولوژی روز وارداتی استفاده شود، گفت: سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشد.

علی کرانی ، با اشاره به احتمال توافقات برجام و لغو تحریم‌ها اظهار کرد: باید بتوانیم از پساتحریم به بهترین شکل و به خوبی بهره ببریم تا شاهد رشد و شکوفایی تولید داخل، افزایش کیفیت و عملکرد تولیدکنندگان داخلی باشیم و در این زمینه نیازمند اتخاذ تصمیم‌گیری‌های صحیحی برای بخش تولید و صنعت کشور هستیم.

وی با بیان اینکه اگر برجام اتفاق بیافتد باید تصمیم‌گیران حوزه تولید و صنعت تصمیمات خود را به شکلی اتخاذ کنند تا صنایع بتوانند به بهترین شکل از پسا تحریم استفاده کنند، افزود: در پساتحریم اگر تصمیمات به درستی اتخاذ نشود، مانند گذشته صنعت خود را به خارجی‌ها واگذار خواهیم کرد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: در صورت توافق مذاکرات هسته‌ای و برجام باید شاهد واردات علم و تکنولوژی به داخل کشور باشیم و برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت خارجی‌ها برای واردات تکنولوژی روز دنیا باشد.

کرانی عنوان کرد: ما باید در پساتحریم از پتانسیل‌ تولیدکنندگان داخلی همزمان با استفاده از تکنولوژی روز وارداتی استفاده کنیم و سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار است در پساتحریم سرمایه‌ای به صورت نقدی وارد کشور شوند، حتما باید مدیریت صحیحی انجام شود تا این سرمایه نقدی در بخش‌های تولید و صنعت هزینه شود و منجر به حل مشکلات تولید و صنعتگرانی شود که در شرایط سخت تحریم‌ها با همه مشکلات جنگیده‌اند و به تولید و ایجاد اشتغال پرداخته‌اند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: اجرای برجام فرصت‌های بسیار مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات قرار می‌دهد و امیدواریم با لغو تحریم‌ها بتوانیم از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم و زمینه ساز افزایش تولید باشیم.

کرانی در پایان با اشاره به این‌که اگر برجام انجام شود نباید فضا به صورت کامل در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده شود، خاطرنشان کرد: اگر پس از لغو تحریم‌ها مجددا فضا در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده شود این شرکت‌ها صنعت داخل را به خود اختصاص می‌دهند و در ادامه این مساله بازهم برای تولید داخل مشکل‌ساز خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار