رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز

تلاش برای توسعه شهری با استفاده از قانون درآمدهای پایدار

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 شهریور 1401 | 15:03 ب.ظ
تلاش برای توسعه شهری با استفاده از قانون درآمدهای پایدار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها گفت:با ابلاغ این قانون و با توجه به موظف شدن دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح به پرداخت عوارض و بهای خدمات یک منبع درآمد خوبی برای شهرداری برای عمران و ارائه خدمات شهری ایجاد شد است. علی مدد هاشم […]

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها گفت:با ابلاغ این قانون و با توجه به موظف شدن دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح به پرداخت عوارض و بهای خدمات یک منبع درآمد خوبی برای شهرداری برای عمران و ارائه خدمات شهری ایجاد شد است.

علی مدد هاشم پور، اظهار کرد: نشست تخصصی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با معاونین، مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری اهواز جهت تبادل نظر در خصوص قانون درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری تشکیل شد و وظایف مناطق و سازمان‌های شهرداری اهواز در قانون درآمدهای پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس قانون درآمدهای پایدار، شهرداری می‌تواند از انواع ابزارهای مالی برای اجرای طرح‌های مصوب و سرمایه‌گذاری شهری استفاده کند، در دوره‌های گذشته شهرداری اهواز اوراق مشارکت، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری کمتر مورد توجه بودند، با ابلاغ این قانون امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: شهرداری می‌تواند از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده شهر که از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند عوارض و بهای خدمات دریافت کنند، علاوه بر آن شهرداری‌ها از پرداخت وجه برای طرح‌های توسعه‌های مانند جابجایی تأسیسات نیازی و روشن سازی معابر، میادین و بوستان‌ها معاف هستند.
وی با بیان سایر بندهای قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و تمام درآمدهای آن از طریق عوارض و بهای خدمات وصول می‌شوند، با ابلاغ این قانون و با توجه به موظف شدن دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح به پرداخت عوارض و بهای خدمات یک منبع درآمد خوبی برای شهرداری ایجاد شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: معافیت‌ها به طور مثال معافیت مالیاتی که برای شهرداری‌ها در این قانون در نظر گرفته سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، با این حال قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها داری اشکالاتی است اما ظرفیت‌های درآمدی خوبی برای شهرداری ایجاد شده است، امیدوارم با همت مدیران شهرداری اهواز از این ظرفیت برای عمران و آبادی شهر اهواز و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان استفاده کنند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار