مراسم کلنگ زنی طرح یاد بود رختشوی خانه زنان ایثارگر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور شهردار اهواز و مسئولان استانی برگزار شد.

تاریخ انتشار: شنبه 2 مهر 1401 | 13:58 ب.ظ
مراسم کلنگ زنی طرح یاد بود رختشوی خانه زنان ایثارگر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور شهردار اهواز و مسئولان استانی برگزار شد. سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در این مراسم گفت: این طرح به منظور بزرگداشت کسانی است که در دفاع مقدس کمتر دیده شده اند. وی ادامه داد: نقش زنان در دفاع مقدس کمتر دیده شده است و ما برای نمایش زحماتی که این عزیزان کشیده اند باید بیش از پیش تلاش نماییم. محمودی […]

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در این مراسم گفت: این طرح به منظور بزرگداشت کسانی است که در دفاع مقدس کمتر دیده شده اند.
وی ادامه داد: نقش زنان در دفاع مقدس کمتر دیده شده است و ما برای نمایش زحماتی که این عزیزان کشیده اند باید بیش از پیش تلاش نماییم.
محمودی با اشاره به صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: آقا فرمودند امروز دشمنان می خواهند دفاع مقدس را منحرف نمایند و امروز هم رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی مقاومت در همه عرصه ها از جمله فرهنگی است .
رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در خصوص این جلسه ما طرحی را در شورای شهر مصوب کرده ایم که شهرداری ظرف ۶ ماه ساخت المان های شهدای دفاع مقدس را آغاز کند و الحمدلله این کار توسط شهرداری آغاز شده است.
سردار شاهوار پور نیز در این آیین گفت: همه در پیروزی دفاع مقدس سهم داشته اند چه آنانی که در خط مقدم بوده اند و چه آنانی که در پشت جبهه ها حضور داشتند
وی گفت: آن مادرانی که چند فرزند خود را به جبهه می فرستادند و صبوری و ایستادگی می کردند و در کنار آنها به فعالیت های دیگر مشغول می شدند.
وی گفت: در ابتدای جنگ امکانات کم بود و زنان و مادرانی بودند که در کنار رودخانه به شستشوی لباس های رزمندگان مشغول می شدند و حتی در کنار آن کارهای دیگری را نیز مانند تامین غذا و پاک کردن سبزی و … را انجام می دادند.
وی ادامه داد : البته زحماتی که زنان ما‌ در دفاع مقدس کشیده اند بسیار زیاد است و ساعت ها باید وقت گذاشت تا بیان شود و ما از زنان ایثارگر داستان ها و روایت های متعددی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم که باید گفته شود.
شاهوار پور اضافه کرد: در آستانه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید دفاع مقدس هستیم و یکی از بخش های برگزاری کنگره، طرح های زیر ساختی مانند همین طرح می باشد.
وی در پایان اظهار داشت: این المان به منظور بزرگداشت زنان فداکار و فرهیخته ایجاد می شود که پا به پای مردان برای این سرزمین از خود گذشتگی کردند و این یک هدیه به آن زنان با اخلاص است.
رضا امینی شهردار اهواز نیز در حاشیه این مراسم گفت: در طراحی و معماری این طرح بر اساس تاکید بر نقش زنان ایثارگر اقوام مختلف در دفاع مقدس با محوریت شاخصه های شهری و پیاده رو محوری می باشد.
وی بیان کرد: همچنین این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در محیطی به مساحت ۷۰۰ متر مربع اجرا می گردد.
امینی افزود: بر همه ما تکلیف است که از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس دفاع نماییم. .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار