ورود یک میلیون و ۵۳۰هزار تن گندم به کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مهر 1401 | 19:44 ب.ظ
ورود یک میلیون و ۵۳۰هزار تن گندم به کشور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان : در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۵۳۰هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

امید جهان نژادیان گفت : واردات گندم به کشور توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور‌های مختلف به خصوص روسیه سفارش و خریداری شده است.

ورود یک میلیون و ۵۳۰هزار تن گندم به کشور

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال نیز واردات گندم از طریق بندر امام خمینی به منظور تامین نیاز‌های داخلی کشور تداوم خواهد یافت بر حمل یکسره گندم با کامیون به استان‌های مختلف تاکید کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: در نیمه نخست امسال ۲۰۰هزار تن روغن خام خوراکی به مئظور تامین نیاز‌های داخلی از طریق بندر امام خمینی وارد شده که بخش اعظم آن به کارخانه‌های تصفیه روغن ارسال شده است.

نیاز سالانه کشور به روغن خوراکی با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی از ۲.۲میلیون تن به ۱.۵میلیون تن کاهش خواهد یافت.

جهان نژادیان در ادامه افزود: واردات گندم و روغن خام خوراکی با ۲۸فروند کشتی اقیانوس پیکر وغول پیکر انجام شده و سرعت عمل تخلیه محموله‌های گندم و روغن خوراکی از کشتی‌ها سبب شد هیچ گونه جریمه‌ای (دموراژ) از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به شرکت‌های کشتیرانی خارجی پرداخت نشود.

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی به صورت انحصاری غلات (گندم، برنج، شکرو روغن خام خوراکی) مورد نیاز کشور را سفارش و خریداری می‌کند.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی ذر ۱۲۰کیلومتری جنوب اهواز وارد کشور می‌شود.

خشکسالی ۲ سال اخیر حجم واردات کالا‌های اساسی و کشاورزی به کشور به خصوص گندم را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

سال زراعی گذشته استان خوزستان با ۱.۶میلیون تن تولید گندم در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار