دیدار سرپرست نفت و گاز مارون با آتش نشانان و ایمن کاران

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مهر 1401 | 09:28 ق.ظ
دیدار سرپرست نفت و گاز مارون با آتش نشانان و ایمن کاران سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به همراه تنی چند از مدیران و رؤسای عملیاتی و ستادی این شرکت پنجشنبه ۷ مهر به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی با حضور در ایستگاه های آتش نشانی شرکت از تلاش های آتش نشانان و ایمن کاران تقدیر و مراتب تبریک این روز را از […]

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به همراه تنی چند از مدیران و رؤسای عملیاتی و ستادی این شرکت پنجشنبه ۷ مهر به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی با حضور در ایستگاه های آتش نشانی شرکت از تلاش های آتش نشانان و ایمن کاران تقدیر و مراتب تبریک این روز را از سوی مدیران عامل شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تقدیم کرد.

مهندس قباد ناصری ضمن ادای احترام به شهدای آتش نشان گفت: این قشر ضامن امنیت فرآیند تولید و نیروی همواره حاضر در خط مقدم عملیات در صنعت نفت می باشد.

وی افزود: آتش نشانان همواره با علم به اینکه خطر در کمین است و احتمال آسیب جدی و حتی از دست دادن جان در شرایط آتش سوزی وجود دارد، ایثارگرانه تمام توان خود را برای بی خطر کردن شرایط عملیات به کار می بندند.

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به تعهد مثال زدنی آتش نشانان شرکت نسبت به همجواران تاسیسات نیز اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما در ایمنی و آتش نشانی نقش بسزایی در مهار آتش سوزی هایی ایفا می کنند که در شهرها و روستاهای اطراف تاسیسات روی میدهد و این در کنار عمل به رسالت اصلی یعنی حفظ تاسیسات فرایندی ،امری شایسته تقدیر است.

مهندس ناصری هزینه در ایمنی و آتش نشانی را یک سرمایه گذاری مطمئن دانست و اظهار داشت: جهت حصول اطمینان از ایمنی کارکنان و تاسیسات هرانچه در بخش تجهیز و آموزش لازم است را انجام خواهیم داد تا ریسک آسیب های جانی و اقتصادی را به حداقل برسانیم.

سرپرست HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز با بیان اینکه آتش نشانی شغلی ارزشمند و نماد عشق به صیانت از جان و مال مردم است گفت: کارکنان ایمنی و آتش نشانی در دو بخش اصلی فعالیت می کنند؛ نخست تایید و نظارت کامل بر کلیه اقدامات مرتبط با تولید و دوم حضور فعال در زمان بروز حادثه، که در هر دو بخش موجبات پیشگیری از حوادث (یا در صورت وقوع حادثه) جلوگیری از بروز تلفات انسانی و آسیب به تاسیسات را فراهم آورده است.

 مهدی خزایی به تشریح عملکرد ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز نفت و گاز مارون در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در ۱۶۴ حادثه آتش سوزی ، نفت ریزی و رها شدن گاز خدمات ارائه دادیم و در بخش عملیات بهبود بخشی چاه ها و تعمیرات به ترتیب ۴۷۲ و۷۲ مورد اعزام نیرو داشتهایم.

وی در پایان، شرایط فعلی و نیازهای فنی و عملیاتی و عمومی ایستگاه های آتش نشانی در گستره عملیاتی شرکت را تشریح کرد.

شایان ذکر است شنبه ۹ مهر نیز مراسمی جهت تقدیر از ۶۸ ایمن کار برتر شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

مهندس نادری، رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تاکید بر نقش مثال زدنی کارکنان ایمنی و آتش نشانی در عرصه جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی که در دوره کنونی شرایط خاصی را برای صنعت نفت ایجاد کرده است، گفت: بر اساس شرایط عملیاتی، تیم ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در میان شرکت های بهره بردار، یک تیم منحصر به فرد و کارآمد است که توانسته تولید را در وضعیتی بهینه پشتیبانی کند.

وی از پیش بینی هزینه ۷۲۰ میلیارد ریالی برای خرید تجهیزات روزآمد ایمنی و آتش نشانی و هزینه ۱۹۰ میلیارد ریالی برای بازسازی خودروهای آتش نشانی شرکت خبر دارد و یادآور شد که احداث ۲ ایستگاه آتش نشانی در طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت خیز جنوب برای شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برنامه ریزی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار