تخریب بخش باقیمانده ساختمان متروپل آبادان در کمتر از یک ماه

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مهر 1401 | 11:17 ق.ظ
تخریب بخش باقیمانده ساختمان متروپل آبادان در کمتر از یک ماه معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران گفت:تاکنون ۲ قسمت از ساختمان متروپل آبادان تخریب شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات تخریب سه قسمت باقی مانده در کمتر از یک ماه به اتمام برسد.

سردار پاسدار اسدالله حاجی‌زمانی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بلافاصله پس از وقوع حادثه متروپل آبادان در محل حضور یافت و بخش‌ مهندسی کار را بر عهده گرفت و مسئولیت تخریب مابقی ساختمان متروپل نیز به قرارگاه سپرده شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه ساختمان متروپل از سازه خاصی برخودار بوده و فاقد اصولی مهندسی است تخریب آن باید به روش‌های مهندسی خاص انجام شود تا به ساختمان های مجاور آسیب نرسد.

بخشی از باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان ۲۳ شهریورماه در زمان سبک‌سازی سازه فروریخت.

در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان که دوم خرداد ماه امسال رخ داد ۴۳ نفر جان باختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند.

 

 اجرای طرح فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه به آغاز عملیات اجرایی طرح تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت:با توجه به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر عملیات اجرایی آن قبل از انعقاد تفاهمنامه آغاز شد.

وی از فرمانداران خرمشهر و آبادان، شوراهای اسلامی و شهرداران این ۲ شهر خواست فضاهای کارگاهی مورد نیاز را در اختیار این قرارگاه قرار دهند تا این طرح در مدت زمان کمتر از سه سال به اتمام برسد.

سردار پاسدار حاجی‌زمانی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط لازم ، عملیات اجرایی این طرح از چند جبهه کاری انجام خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار