مرغ فروش‌ها و نانوایی‌ها، در صدر تخلفات صنفی

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مهر 1401 | 11:31 ق.ظ
مرغ فروش‌ها و نانوایی‌ها، در صدر تخلفات صنفی مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی خوزستان گفت: کل بازرسی‌های ما در خوزستان در زمینه اصناف عرضه کننده محصولات کشاورزی دو هزار مورد بوده است که از این میزان بازرسی‌ها، ۱۱۷۹ تخلف در سطح استان ثبت شده است. سعید حاجیان در خصوص تخلفات اصناف عرضه کننده محصولات کشاورزی، دامی، پروتئینی و لبنی در خوزستان […]

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی خوزستان گفت: کل بازرسی‌های ما در خوزستان در زمینه اصناف عرضه کننده محصولات کشاورزی دو هزار مورد بوده است که از این میزان بازرسی‌ها، ۱۱۷۹ تخلف در سطح استان ثبت شده است.

سعید حاجیان در خصوص تخلفات اصناف عرضه کننده محصولات کشاورزی، دامی، پروتئینی و لبنی در خوزستان اظهار کرد: در ماه‌های گذشته و به خصوص در روزهای اخیر بازار مرغ شاهد نوسان قیمت بوده است و با توجه به اینکه بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده اما این اصناف این قیمت را رعایت نکرده و در این زمینه تخلف کردند.

وی با بیان این‌که بخش عمده تخلف‌های صنف مرغ مربوط به فروشندگان مرغ و بخش دیگر آن به کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون کل بازرسی‌های ما در زمینه واحدهای صنفی مرغ ۵۶۰ مورد بوده است که در جریان این بازرسی‌ها ۳۰۲ پرونده با جرائم مختلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و با آن‌ها برخورد شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی خوزستان با اشاره به این‌که عمده تخلفات واحدهای صنفی تحت نظارت مربوط به مرغ فروشی ها و نانوایی‌ها است، تصریح کرد: در زمینه واحدهای صنفی نانوایی‌ها بازرسی مستمر انجام دادیم و ۲۹۸ واحد نانوایی که در زمینه کم‌فروشی و یا گران‌فروشی تخلف کرده بودند به تعزیرات معرفی شدند.

حاجیان عنوان کرد: کل بازرسی‌های ما در خوزستان در زمینه اصناف عرضه کننده محصولات کشاورزی دو هزار مورد بوده است که از این میزان بازرسی‌ها، ۱۱۷۹ تخلف در سطح استان ثبت شده است که از این تعداد ۶۰۰ مورد مربوط به نانوایی ها و صنف مرغ بوده و ۵۷۹ مورد تخلف مربوط به سایر اقلام است.

وی افزود: بازرسی از اصناف مربوطه در حال انجام است و با توجه به نوسانات قیمت‌ها به کارخانجات تولیدی محصولات مربوطه نیز سرکشی و تخلفات آن‌ها را رصد و پیگیری کردیم.

حاجیان در خصوص برخورد با صنف‌هایی که تخلف کرده‌اند، عنوان کرد: نظارت و برخوردهای ما به نوع تخلف و اولویت آن محصول در بازار بستگی دارد. زمانی که در صنفی مانند واحدهای مرغداری تخلف و مشکلی ایجاد شود بازرسان ما خارج از نوبت سرکشی کرده و پرونده تشکیل می‌دهند و بر اساس پایه قیمتی و مصوبه تنظیم بازار کشور و همچنین با توجه به کدی که در اختیار بازرسان قرار داده شده است گزارش‌های تخلفات واحدهای صنفی را به شکل پرونده در اختیار تعزیرات قرار می‌دهیم و معمولا تعزیرات با توجه به جرائم صورت گرفته، متخلفان را از یک تا سقف ۵ برابر جریمه می‌کند.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی خوزستان در خصوص گزارش تخلفات به بازرسان از سوی مردم گفت: مردم می‌توانند برای گزارش تخلفات به سامانه ۱۲۴ مراجعه و کلیه شکایات خود را در زمینه واحدهای صنفی ذکرشده در این سامانه گزارش دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار