پایان اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام‌های خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مهر 1401 | 10:16 ق.ظ
پایان اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام‌های خوزستان رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان از پایان فاز اول واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: در عملیات فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی که از ابتدای مرداد ماه سالجاری آغاز شده بود، تعداد ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار راس دام سبک و سنگین در سطح استان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

محمد آنتیک چی می گوید: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی بسیار مسری با میزان شیوع و کشندگی بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که می‌تواند خسارت اقتصادی سنگینی به دامداران وارد کند.

به گفته او از علائم این بیماری می‌توان به تب بالا، بی اشتهایی، پرخونی مخاط ملتحمه چشم، لنگش وزیکول‌های دهانی و پستانی و تلفات بخصوص در سنین پایین و نوزادی اشاره کرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان گفت: بهترین راه مبارزه با این بیماری واکسیناسیون کامل دام‌های سبک و سنگین، رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه و جلوگیری از خرید دام مشکوک و فاقد اطلاعات واکسینه و اضافه کردن آن‌ها به گله سالم است.

او گفت: این امر به همت و تلاش شبانه روزی همکاران بخش دولتی دامپزشکی استان در تمامی مناطق روستایی و عشایری در بازه زمانی ۲ ماه صورت پذیرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار