هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مهر 1401 | 09:16 ق.ظ
هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز چهارشنبه در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار در استان اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به اعلام مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان در خصوص وزش باد متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه ای و گرد و خاک موقتی تا اواخر وقت امروز چهارشنبه در مناطق نوار غربی، شمال غربی ، غربی ، جنوب غربی و تا حدودی مناطق مرکزی و جنوبی استان هشدار داده شده است.

همچنین کاهش دید افقی و کیفیت هوا ، افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک ، احتمال سقوط اشـیاء از ارتفاعـات ، احتمـال خسارت به سازه های موقت ، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه های سبک ،  شکسـتن درختـان کهـنسـال و سرشـاخه درختان و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل پیش بینی شده است.
خودداری از تردد غیرضروری بیماران تنفسی ، افراد سالخورده و کودکان ، عدم توقـف و پـارک خـودرو در اطـراف درختـان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره ، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانـه هـا توصیه های ارایه شده در این اطلاعیه است.
در این اطلاعیه از مسوولان دستگاه های اجرایی خواسته شده نسبت به ابلاغ هشدار مذکور به واحدهای تابعه جهت تداوم آماده باش و اتخاذ کلیه تمهیدات لازم و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حـوادث احتمـالی اقدام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار