۲۷ نفر در رابطه با تخلف زغال ،چوب و گیاهان دارویی در خوزستان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: شنبه 23 مهر 1401 | 10:29 ق.ظ
۲۷ نفر در رابطه با تخلف زغال ،چوب و گیاهان دارویی در خوزستان دستگیر شدند فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان با اشاره به افزایش ۹۴ درصدی کشف تخلفات در نیمه نخست امسال گفت: ۲۷ نفر در زمینه تخلف زغال، چوب و گیاهان دارویی در مناطق مختلف خوزستان دستگیر شدند.

سرهنگ عزیز قلاوند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۱۳۲ فقره تخلف در زمینه زغال، چوب و گیاهان دارویی در خوزستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۸ فقره بوده ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی کنترل ورودی و خروجی جنگل‌ها و افزایش بازرسی‌ها را عامل افزایش کشفیات عنوان کرد و افزود: در ۶ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم زغال، ۷۴ مترمکعب چوب و چهار هزار و ۲۰۷ کیلوگرم گیاهان دارویی کشف شده است.

به گفته وی، کشفیات در زمینه زغال و چوب، مصداق قاچاق است به همین دلیل به تعزیرات اعلام می‌شود تا تشکیل پرونده صورت گیرد.

قلاوند اضافه کرد: ۲۵ نفر در زمینه تخلف قاچاق زغال و چوب و ۲ نفر در زمینه برداشت گیاهان دارویی دستگیر شدند.

 

افزایش پرونده‌های رفع تصرف

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان همچنین از ۱۲۸ فقره خلع ید متصرفان در نیمه نخست امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این مدت ۲ هزار و ۳۱۶ هکتار خلع ید متصرفان در عرصه‌های ملی در استان خوزستان صورت گرفته که از نظر مساحت نسبت به مدت مشابه پارسال که ۶۰۰ هکتار بوده، ۲۷۱ درصد افزایش دارد.

قلاوند با بیان اینکه بیشتر تصرفات شامل مراتع بوده، افزود: خلع ید متصرفان در همه شهرستان‌ها پراکنش داشته اما بیشترین تعداد در شهرستان شوش با ۱۸ فقره و بالاترین سطح در شهرستان هفتکل با یک هزار و ۷۵ فقره بوده است.

بر اساس این گزارش، خوزستان بیش از یک میلیون هکتار جنگل و ۲.۴ میلیون هکتار مرتع دارد.

وسعت جنگل‌های طبیعی زاگرس ۹۰۰ هزار هکتار است که در شمال و شمال شرق استان قرار دارند. بخشی از این جنگل‌های باارزش تحت نظارت اداره کل منابع طبیعی و بخشی نیز به عنوان مناطق حفاظت شده تحت پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست است.

استان خوزستان همواره با مشکل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دست به گریبان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار