افزایش صادرات نشان از دیپلماسی فعال وزیر نفت است

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مهر 1401 | 11:18 ق.ظ
افزایش صادرات نشان از دیپلماسی فعال وزیر نفت است با حضور مهندس دانشی مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.  مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست ضمن گرامیداشت […]

با حضور مهندس دانشی مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت:  افزایش صادرات و فروش نفت نشان از دیپلماسی فعال وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

مهندس دانشی با بیان اینکه امروز خوشحال هستم که در جمع شما کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هستم به ویژگی های این شرکت اشاره کرد و اظهار کرد: گستردگی شرکت نفت گچساران در پهنه ۴ استان کشور نشان از نقش ویژه نفت گچساران در مناطق نفت خیز جنوب است.

وی ادامه داد: صنعت نفت گچساران همیشه نماد خودباوری بوده و با توجه به خصوصیات این شرکت می توان با یک  برنامه ریزی مناسب نوید خوبی برای سالهای آینده داد.

دانشی تصریح کرد: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری باید کمیته ای در این خصوص در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تشکیل شود و مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با تمام توان پای کار است و انتظار میرود دانشگاه های گچساران نیز به میدان عمل ورود کنند تا بتوانیم در راستای حمایت از ظرفیت داخلی و دانش بنیان کارهای بزرگی انجام دهیم .

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب افزود: تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود و در دولت انقلابی سیزدهم چیزی به نام ما نمی توانیم نداریم .

دانشی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته تمام مشکلات را به بیرون گره زده بودند و می گفتند ما نمی توانیم اما در دولت انقلابی با روحیه جهادی و شعار ما می توانیم پای کار هستیم که در این میدان نیز باید از ظرفیت تمام کشور در راستای حمایت از سازندگان داخلی واجرایی کردن بیانات و دغدغه های مقام معظم رهبری استفاده نماییم .

دانشی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و شرایط سخت آن روز به دنیا ثابت کردیم که ما می توانیم و امروز نیز با تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از شرکت های دانش بنیان کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته و مناطق نفت خیز جنوب با حمایت های نهاد ریاست جمهوری؛ وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تمام قدرت پای کار است و هیچ گاه منتظر بیرون نیستیم و نگاهمان به داخل است.

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به دیپلماسی فعال و پیش رو وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص افزایش تولید و صادرات نفت گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بازوی اصلی وزارت نفت در راستای منافع کشور و دولت انقلابی سیزدهم حرکت می کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه منابع انسانی در صنعت نفت تصریح کرد: سالها در منابع انسانی و ساختار دچار مشکل بودیم اما  خوشبختانه  نگاه دولت با حمایت های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ، این مهم را شاهد هستیم که اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است.

دانشی بیان کرد: به دنبال خرید ناوگان ترابری سبک  و بازسازی ناوگان سنگین هستیم که مراحل مجوز آن در حال انجام است .

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: جای تأسف است که بیمارستان نفت گچساران پس از سالها که از کلنگ زنی آن میگذرد هنوز به اتمام نرسیده است و پیگیری جدی آن را در دستور کار گذاشته ایم.

دانشی به حوزه مسئولیت های اجتماعی نفت اشاره کرد و گفت: هر چند مدیریت مسئولیت های اجتماعی در تهران است اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته  با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  و تشکیل کارگروه با ایده پردازان و صاحب نظران منطقه در رفع  نیازهای منطقه در راستای کمک به اشتغال زائی در شهرهای همجوار نفتی بررسی کرد و پیشنهاد می شود با توجه به ظرفیت منطقه می توان مسئولیت های اجتماعی نفت در صنایع پایین دست کشاورزی و دامی را اقدام نماید.

 

بر اساس این گزارش مهندس مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: تحقق بیش از صد در صدی در نفت گچساران انجام نمی شد، مگر با یک اراده جهادی و ملی در بین کارکنان صنعت نفت گچساران.

 

کاهکش به  ویژگی خاص  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان و کم برخوردار بودن شهرهای همجوار تاسیسات نفت در منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: انتظار ویژه این است که در راستای مسئولیت های اجتماعی نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

مدیرعامل نفت گچساران افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای ساختار سازمانی توسط منابع انسانی در صنعت نفت گچساران شاهد بودیم .مشکلات ۳۸۰ نفر نیروی انسانی نفت گچساران برطرف شد؛ که از طرف خانواده های این عزیزان وی با اشاره به هفت هزار و هشت صد کیلومتر خطوط لوله صنعت نفت گچساران و صعب العبور بودن منطقه و از سوی دیگر خدمات دهی در راستای مسئولیت های اجتماعی نیاز ویژه  ناوگان ترابری به روز هستیم.

کاهکش به بیمارستان نفت گچساران اشاره کرد و افزود: بیمارستان فعلی شرایط نامطلوبی دارد و از کلنگ زنی بیمارستان جدید نفت گچساران هم سال ها زمان می گذرد، اما هنوز جای کار دارد که امیدواریم با حمایت های مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب هر چه سریعتر راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به لزوم پیگیری جهت ادامه و تکمیل پروژه تعریض و توسعه جاده اصلی مسیر گچساران- بی بی حکیمه نیز اشاره کرد و تسریع در تکمیل ساختمان اداره مرکزی، اختصاص نیروهای سازمانی برای تاسیسات جدید را خواستار شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار