کشت محصول چای ترش در ۳۲ هکتار از مزارع خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مهر 1401 | 10:11 ق.ظ
کشت محصول چای ترش در ۳۲ هکتار از مزارع خوزستان پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ تن محصول چای ترش از مزارع خوزستان برداشت شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۳۲ هکتار از مزارع استان چای ترش کشت شده است که از نیمه اول مهرماه برداشت این محصول آغاز  و تا نیمه آبان ماه  ادامه دارد.

محمد حسنی نسب ،با بیان اینکه شهرستان‌های کارون، خرمشهر و اهواز بیشترین سطح کشت چای ترش را به خود اختصاص داده اند.افزود: پیش بینی می‌شود امسال  ۲۰ تن محصول از مزارع چای ترش استان برداشت شود.

وی اظهار داشت:کشت چای ترش ، قابلیت خوبی برای توسعه استان دارد و در سنوات گذشته اقدامات خوبی برای آموزش کشاورزان ، توزیع بذر رایگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و پیگیری تکمیل زنجیره ارزش این محصول از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و از متقاضیان برای ایجاد صنایع تکمیلی این محصول حمایت می‌شود.

حسنی نسب گفت:با توجه به اینکه گیاه چای ترش جزء گیاهان متحمل به خشکی بوده و دارای ارزش اقتصادی بالا  است ، در صنایع غذایی، صنعت الیاف، نساجی و چوب استفاده می شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد:محصول چای ترش کاربرد وسیع دارویی در درمان بیماری‌های فشار خون، چربی خون، سرطان، بیماری کبد و کلیه دارد و دارای خاصیت آرام بخش و خنک کننده، ضدعفونی کننده و تصفیه کنند می‌باشد،کاسبرگ این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، موسیلاژ و آنتوسیانین می‌باشد،همچنین بذر آن حاوی مقدار زیادی پروتئین، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، اسید‌های آلی و فیبر می‌باشد و اندام‌های رویشی آن نیز در صنعت دام و طیور بعنوان علوفه مصرف می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار