اجرای پروژه آبرسانی به دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آبادان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مهر 1401 | 10:36 ق.ظ
اجرای پروژه آبرسانی به دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آبادان معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، از اتمام عملیات انتقال آب به اراضی منطقه نوآباد شهرستان آبادان خبر داد.

“آرش محجوبی”  ضمن اعلام این خبر گفت:اراضی منطقه نو آباد شهرستان آبادان شامل ۱۳ نهر است که همگی عمود بر رودخانه اروندکنار قرار دارند و مساحت آنها دو هزار و ۱۰۰ هکتار می باشد.

محجوبی بیان کرد:این اراضی قبلا دارای نخلستان های بارور بوده و کشاورزی نیز در این قسمت رونق فراوان داشته ولی با شروع جنگ تحمیلی و شور شدن آب،نخلستان ها از بین رفته بود و امکان کشاورزی در این مناطق وجود نداشت.

وی افزود:در این عملیات، احداث پنج کانال خاکی ، خاکریزی و برمسازی کانال ها ،احداث سازه آبگیر، خاکریزی جهت احداث بند خاکی، خاکریزی برم های طرفین کانال اصلی، لایروبی کانال اصلی و دیوار چینی صورت گرفته است.

محجوبی تصریح کرد:عملیات انتقال آب به دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه پایان یافته است و پس از گذشت چهار دهه امکان کشاورزی در این منطقه فراهم شده است.

معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: مهاجرت معکوس کشاورزان به منطقه،افزایش تولید محصولات کشاورزی و سطح درامد روستایی،افزایش تولید ناخالص ملی، بهبود امنیت مرزها با اسکان و توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در منطقه از اهداف اجرای این طرح می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار