صادرات چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 آبان 1401 | 11:59 ق.ظ
صادرات چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از خوزستان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست امسال کالا و محصولات کشاورزی از مرزهای استان صادر شد. حمیدرضا فلاح ضمن تبریک روز ملی صادرات بیان کرد: تلاش شده صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف تولیدی فعال و انجام شود. وی گفت: خوزستان با […]

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست امسال کالا و محصولات کشاورزی از مرزهای استان صادر شد.

حمیدرضا فلاح ضمن تبریک روز ملی صادرات بیان کرد: تلاش شده صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف تولیدی فعال و انجام شود.

وی گفت: خوزستان با داشتن مرزهای آبی و زمینی و هوایی از جمله استان‌های استراتژیک در امر صادرات کالا است.

فلاح افزود: بیشترین سهم صادرات غیر نفتی در این مدت مختص پتروشیمی بوده که ۵۸ درصد سهم صادرات را انجام داده است.

سرپرست اداره کل صمت خوزستان اظهار کرد: فولاد ۱۳ درصد، کشاورزی ۱۳ درصد، صنعت سه درصد، صنایع دستی یک درصد و مصالح ساختمانی ۱۱ درصد از کل صادرات انجام شده را سهیم بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به میزان واردات کالا از مرزهای استان در این مدت افزود: ۵.۱ میلیارد دلار نیز واردات کالا از مرزهای استان انجام گرفته است.

فلاح اظهار کرد: ارزش هر تن کالای صادراتی معادل ۴۷۲ دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی ۵۸۰ دلار بوده است که نشان می‌دهد بیشتر کالاهایی با ارزش افزوده بالا و کالاهای فناورانه و قطعات وارد استان و کشور شده است.

وی تصریح کرد: خوزستان با دارا بودن مرزهای آب و زمینی و بنادر استراتژیکی همچون بندر امام (ره)، بندر آبادان، بندر ماهشهر، بندر خرمشهر و بندر شادگان ظرفیت بسیار بالایی در صادرات و واردات کشور دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار