گندم، جو، کلزا و چغندرقند در اولویت الگوی کشت در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 آبان 1401 | 10:21 ق.ظ
گندم، جو، کلزا و چغندرقند در اولویت الگوی کشت در خوزستان گندم، جو، کلزا و چغندرقند در اولویت الگوی کشت در استان هستند و جو و علوفه جایگاه ویژه‌ای در اجرای این طرح دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای آغاز الگوی کشت در کشور، ۱۵ محصول متناسب با شرایط آبی و هوایی و اقلیمی هر منطقه در نظر گرفته شده است.

سیدرحمت اله پریچهر با بیان اینکه اجرای کشت پاییزه در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در دستور کار قرار دارد، افزود: کشت جو و علوفه در طرح الگوی کشت جایگاه ویژه ای داشته و گندم، جو، کلزا و چغندر قندپاییزه در اولویت الگوی کشت در استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه کاشت و تولید دانه‌های روغنی به دلیل کاهش وابستگی ما به سایر کشور‌ها در دستور کار است، ادامه داد: همکاری همه دستگاه‌های متولی و در راس آن‌ها استاندار خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همه بخش‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز را برای اجرای این طرح ضروری دانست.

پریچهر می‌گوید: توزیع نهاده‌های دامی، تامین آب مورد نیاز و انجام به موقع کشت را بهترین کمک به کشاورزان استان است تا بتوان گندم مورد نیاز کشور و استان و همچنین علوفه لازم برای دامداری‌ها به منظور تولید گوشت را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امیدواریم با اجرای الگوی کشت و تامین نیاز استان و کشور، همچنان رتبه اول تولید محصول را همانند سال‌های قبل حفظ کرده و شاهد افزایش میزان خرید گندم از گندمکاران استان باشیم.

به گفته این مقام مسئول؛ خوزستان به دلیل شرایط آبی و هوایی و اقلیمی، یکی از قطب‌های تولید پاییزه چغندر قند است و با تولید بیش از یک میلیون تن، بخشی از شکر مورد نیاز ما را تامین می‌کند و بخشی دیگر از نیاز شکر کشور از طریق کشت نیشکر که به صورت انحصاری در استان است، تامین می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار