عملیات ساخت سازه ی چک ۷ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه به اتمام رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 آبان 1401 | 10:11 ق.ظ
عملیات ساخت سازه ی چک ۷ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه به اتمام رسید مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از پایان عملیات ساخت سازه چک ۷ کانال اصلی شبکه آبیاری شهید رجایی امیدیه خبر داد.

حمد دریس گفت: بعد از مطالعات و بررسی های فنی به منظور بهره وری بیشتر و توزیع عادلانه آب اقدام به تخریب، بازطراحی و ساخت مجدد سازه ی یکی از چک های کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه نمودیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی ادامه داد: سازه چک ۷ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه در محدوده روستاهای گرگری سفلی و گدارچیتی به دلیل واگرایی خاک منطقه و در نظر نگرفتن این موضوع در زمان احداث سازه، دچار فرونشست و در نتیجه عدم آبگیری مناسب کانالهای  LC8R، LC8D و LC8L  و اختلال در امر توزیع بهینه آب می شد.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازه های بتونی افزایش سطح ارتفاع آب و سپس انتقال به کانال های درجه دو است افزود: پس از مطالعات جامع، سازه فرسوده را تخریب نموده و اقدام به زیرسازی آن با ملات باتارد نمودیم. پس از زیرسازی عملیات نقشه برداری برای یافتن ارتفاع مناسب و طراحی نقشه عملیاتی صورت پذیرفت.

دریس افزود: در این عملیات حدود ۱۰ نفر نیروی انسانی فعالیت نموده و تعداد هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین حدود ۲۰ روز به کار گرفته شدند.

وی در پایان گفت: حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی شبکه شهید رجایی امیدیه از کانال های LC8R، LC8D و LC8L آبگیری میکنند که امیدواریم با حل کامل مشکل آبگیری این کانال ها، شاهد افزایش بهره وری، سطح زیر کشت و رضایت کشاورزان زحمتکش منطقه باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار