رهاسازی آب در حوضه کرخه از نیمه آبان ماه

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 آبان 1401 | 08:43 ق.ظ
رهاسازی آب در حوضه کرخه از نیمه آبان ماه با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به الگوی کشت تعریف شده مقرر شد از اواسط آبان رهاسازی آب در حوضه کرخه صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  گفت: باتوجه به اینکه امنیت غذایی یکی از مولفه‌های مهم است و مقام معظم رهبری در رئوس برنامه‌های هفتم توسعه خودکفایی را تا ۹۰ درصد در اقلام غذایی به عنوان محوری مهم اعلام فرمودند استان خوزستان استانی مهم در این محور به شمار می‌رود.

پریچهر می گوید: باتوجه به خشکسالی‌های دو سال اخیر در حوضه کرخه امسال با همت دستگاه‌های مربوطه بخصوص استاندار و تاکید وی بر کشت در حوضه کرخه همچنین با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی که در این منطقه وجود دارد با توجه به الگوی کشتی که تعریف شده مقرر شد از اواسط آبان رهاسازی آب در این حوضه صورت بگیرد.

به گفته او کارگروهی مشترک نیز تعریف شده که با توجه به اوضاع اقلیمی هرزمان که کشاورزان حوضه کرخه نیاز به آب داشته باشند در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌های کشاورزی نیز اندیشیده شده است همچنین در بخشی از این اراضی خاک ورزی به بهترین صورت انجام شده است و در برخی مناطق تسطیح صورت گرفته است.

به گفته او بهترین زمان برای کشت گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر می‌باشد و تلاش‌های لازم صورت گرفته که تاریخ کشت رعایت شود، ارتقا بهره وری نیز در این حوضه در نظر گرفته شده است، عمده کشت در این مناطق گندم و جو می‌باشد که بخش مهمی از گندم کشور و تغدیه دامی را تامین میکند.

این مقام مسئول گفت: مروجین با نظارت بر کار و حضور در مزرعه توصیه‌های لازم را به کشاورزان ارائه خواهند داد و امسال متناسب با هر منطقه رقم گندم و توصیه کودی در نظر گرفته شده است.

پریچهر می گوید: این حوضه با توجه به اهمیتی که دارد بسیار مورد تاکید وزیر، استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان بوده و امیدواریم با ارتقا تولید زمینه برون رفت از کشاورزی سنتی به کشاورزی تجاری و بهبود معیشت کشاورزان که سربازان امنیت غذایی ما در خط مقدم تولید هستند فراهم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار