عضو خانه معدن خوزستان: عملکرد فاطمی‌امین در زمینه احیای معادن کشور کم نظیر است

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 آبان 1401 | 10:02 ق.ظ
عضو خانه معدن خوزستان: عملکرد فاطمی‌امین در زمینه احیای معادن کشور کم نظیر است عضو خانه معدن و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به اینکه بخش معادن ایران در سایه تدابیر دولت سیزدهم متحول شده است، گفت: دراین راستا عملکرد «سیدرضا فاطمی امین» به عنوان وزیر صمت در احیای معادن کشور را می توان کم نظیر و حتی بی سابقه دانست.

رضا پارسافر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: همزمان با آغاز برنامه های دولت سیزدهم برای تولید یک میلیون واحد مسکونی، کسب و کارهای مرتبط با بخش معدن در کشور جان تازه ای گرفته است به نحوی که شاهد تحولاتی اساسی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در بحث استیضاح وزیر صمت تامل و دقت بیشتری داشته باشند،  افزود: وزارت صمت در دولت سیزدهم منشاء خدمات و اقدامات اثربخشی در حوزه های اقتصادی بوده که از جمله آن می توان به احیا و فعالیت های چشمگیر معدنی اشاره کرد.

عضو خانه معدن استان خوزستان با تاکید بر اینکه تحقق بخش قابل توجهی از برنامه های دولت در حوزه معادن مستلزم اصلاح قوانین است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای این سیاست و همچنین توسعه صادرات محصولات معدنی باید اصلاح قانون مذکور را با جدیت دنبال کند.

به گفته وی، از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که برنامه های کاری وزیر صمت را مورد حمایت قرار دهد تا کسب و کارهای مرتبط با بخش معدن بتوانند در رشد اقتصادی کشور بیش از پیش تاثیرگذار باشند.

لزوم حمایت مجلس از برنامه فاطمی امین برای نوسازی ماشین آلات معدنی 

پارسافر همچنین به فرسودگی بخش بسیار زیادی از ماشین آلات مربوط به بخش معادن کشور اشاره کرد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای نوسازی و واردات ماشین آلات بخش معادن، اقدامات و تلاش های بسیار خوبی انجام داده که ادامه این مسیر نیازمند حمایت جدی مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: فرآیند نوسازی ماشین آلات بخش معدن کشور دچار کاغذ بازی(بروکراسی) اداری شده که فاطمی امین قطعا در صورت حمایت مجلس توان رفع این مشکل و تحقق اهداف مربوطه را دارد.

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه عمر بالای این ماشین آلات در طول دهه های گذشته موجب کاهش بهره وری در معادن کشور شده است، گفت: راهکارهای وزیر صمت برای نوسازی این ماشین آلات، قطعا به تحولات بیشتر و بهبود فضای کسب و کار در بخش معدن منجر خواهد شد.

 تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رییسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار