اشتغالزایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 آبان 1401 | 09:50 ق.ظ
اشتغالزایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر در خوزستان براساس هدفگذاری‌های دولت سیزدهم، امسال برای بیش از ۶۰ هزار نفر در استان خوزستان اشتغالزایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را دغدغه خانواده‌ها و افراد درگیر با این موضوع عنوان کرد و گفت: باتوجه به استعداد‌های موجود و ظرفیت‌های شرکت‌های نفت، گاز، کشاورزی، منابع آبی، سواحل، بنادر و… در استان سبب شده دولت سیزدهم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

آقارضا فتوحی به تعداد زیاد مراکز دانشگاهی از جمله؛ دانشگاه شهید چمران، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعت دریایی، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و سایر موسسه‌های آموزش عالی در استان اشاره کرد و افزود: می‌طلبد که به صورت تخصصی وارد حوزه اشتغال شویم.

وی سهم پارسال اشتغال خوزستان را ۱۹ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده، ۲۲ هزار اشتغال در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به نتیجه رسید و آمار اشتغالزایی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رصد می‌شود.

فتوحی به تاکید رئیس جمهور در ابتدای امسال مبنی بر ۳ برابر شدن آمار اشتغال در خوزستان اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس باید برای بیش از ۶۰ هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان اشتغالزایی شود.

این مقام مسئول می‌گوید: براساس شاخص‌ها و ظرفیت‌هایی که میان دستگاه‌های مختلف استان در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و… وجود دارد، با همه آن‌ها جلسه برگزار و برنامه‌ها و اولویت‌های خود برای اشتغالزایی را تشریح کردیم.

وی گفت: بیش از ۳۳ هزار شغل در خوزستان با همکاری و هماهنگی میان همه دستگاه‌های اجرایی، پرداخت تسهیلات بانکی، راه اندازی مجدد بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه تعطیل محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها برای اشتغالزایی مشخص شده و مسئولان مربوط موظف به اجرای تعهد‌ها هستند، اضافه کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار فارغ التحصیل جویای کار در استان وجود دارد، پیگیری‌ها برای بسترسازی ایجاد اشتغال در حال انجام است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار