تامین کود و بذر کشت پاییزه در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 آبان 1401 | 08:51 ق.ظ
تامین کود و بذر کشت پاییزه در خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کود و بذر مورد نیاز کشت پاییزه در استان تامین شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

سیدرحمت الله پریچهر یکی از نگرانی‌های کشاورزان را تامین کود اعلام کرد و گفت: پارسال برای جلوگیری از اعمال هرگونه سلیقه و نظر، توزیع کود از طریق سامانه و بدون ایجاد تبعیض میان کشاورزان انجام می‌شود و حواله‌ای در کار نیست.

وی مناسب‌ترین زمان کشت گندم در خوزستان را باتوجه به شرایط اقلیمی استان، ۱۵ آبان تا ۱۵ آذرماه هر سال دانست و افزود: باوجود اینکه کشت آغاز نشده، اما کار‌های آموزشی، تامین نهاده‌ها و تهیه بذر و کود نیز انجام شده است.

پریچهر تعداد مراکز خدمات جهاد کشاورزی در خوزستان را ۹۶ مرکز و تعداد شهرستان‌های استان را ۲۹ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در نشستی که به صورت استانی برگزار شد، همه مسئولان مراکز خدمات که به عنوان خط مقدم دفاع اقتصادی حضور داشتند و علاوه بر ارائه نکات فنی برای ارتقاء بهره وری، برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی برای آن‌ها تشریح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید: امسال با همکاری مراکز تحقیقاتی فعال در شمال و جنوب استان برای هر منطقه نوع محصول تعیین شده و برای هر محصول نیز توصیه کودی متناسب با آن در قالب راهنما و کتابچه‌های آموزشی به بهره برداران و کشاورزان ارائه می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار