۲۶ درصد تست‌های تشخیصی آنفولانزا در خوزستان مثبت است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 آبان 1401 | 08:56 ق.ظ
۲۶ درصد تست‌های تشخیصی آنفولانزا در خوزستان مثبت است سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: ۲۶ درصد تست‌های تشخیصی آنفولانزا در خوزستان مثبت است همچنین تعدادی مورد فوتی داشته‌ایم که تمامی آنها دارای بیماری زمینه‌ای بوده و واکسن آنفولانزا تزریق نکرده بودند.

دکتر سیدمحمد علوی چهارشنبه شب در گفت و گو با سیمای خوزستان بیان کرد: کرونا در خوزستان همچنان روند کاهشی، مطلوب و پایدار خود را حفظ کرده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته کل افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در خوزستان سه نفر بوده همچنین در این مدت بستری و فوتی نداشتیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به تغییرات هفتگی کرونا در استان گفت: موارد بیماری در استان نسبت به هفته گذشته، ۵۳ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۴۱ درصد و ۱۰۰ درصد کاهشی بوده است.

بستری ۳۰ بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه

وی افزود: هم اکنون کل بیماران شدید و حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های خوزستان ۳۰ نفر بوده که بیشتر به دلیل آنفولانزا بستری شده‌اند.

علوی گفت: موج آنفولانزای فصلی در کشور ما زودتر از موعد خود و از هفته دوم مهر آغاز شد و در هفته پایانی مهر با جهش بیماری روبه رو بودیم که دلیل آن  بازگشایی مدارس، مراکز آموزشی و نیز رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه نزدن ماسک است.

 

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

وی ادامه داد: زنان باردار، افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی، افراد دارای ضعف ایمنی، کودکان کمتر از پنج سال، کودکانی که مجبور به دریافت آسپرین بوده و همچنین شاغلان در مراکز درمانی باید واکسن آنفولانزای خود را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: اگر واکسیناسیون آنفولانزا و نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنیم، فصل پاییز را بدون دردسر پشت سر خواهیم گذاشت.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان های استان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار