اما و اگرهای رهاسازی دیرهنگام آب در کرخه برای کشت کلزا

تاریخ انتشار: شنبه 7 آبان 1401 | 11:30 ق.ظ
اما و اگرهای رهاسازی دیرهنگام آب در کرخه برای کشت کلزا معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تاخیر در رهاسازی آب در حوضه کرخه گفت: رهاسازی آب در حوضه کرخه از ۱۵ آبان ماه، کشت کلزای پاییزه در این حوضه را با محدودیت مواجه خواهد کرد و باعث می‌شود که کشاورزان تاریخ کشت کلزای پاییزه را از دست بدهند. تورج نوروزی، […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تاخیر در رهاسازی آب در حوضه کرخه گفت: رهاسازی آب در حوضه کرخه از ۱۵ آبان ماه، کشت کلزای پاییزه در این حوضه را با محدودیت مواجه خواهد کرد و باعث می‌شود که کشاورزان تاریخ کشت کلزای پاییزه را از دست بدهند.

تورج نوروزی، اظهار کرد: با توجه به پپگیری‌های متعدد انجام شده سرانجام تصمیم براین شد تا از ۱۵ آبان ماه در حوضه کرخه آب برای کشت پاییزه رهاسازی شود و در این حوضه محدودیت کشت نداشته باشیم.

وی افزود: همچنین برنامه رهاسازی آب و الگوی کشت برای دیگر حوضه‌های آبی در خوزستان تعریف شده است و مشکلی در بحث کشت پاییزه برای سایر حوضه آبی استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که پیش روی کشت پاییزه در خوزستان است بحث تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه کلزا در حوضه کرخه است که با توجه به رهاسازی دیرهنگام آب در این حوضه ممکن است با مشکل مواجه شود.

نوروزی عنوان کرد: رهاسازی آب از ۱۵ آبان ماه در حوضه کرخه باعث می‌شود که کشاورزان این حوضه تاریخ کشت کلزای پاییزه را از دست بدهند و این مساله باعث بروز مشکلاتی در این زمینه و کاهش سطح زیر کشت کلزا در خوزستان خواهد شد.

وی افزود: شرایط تامین آب و تاریخ رهاسازی آب برای سایر حوضه‌های آبی در خوزستان مطلوب است و مشکلی در بحث کشت پاییزه گندم و کلزا وجود ندارد و تنها مساله بحث کشت کلزای پاییزه در حوضه آبی کرخه است.

نوروزی عنوان کرد: در حوضه کرخه محصول گندم مشکلی از نظر تامین آب و تاریخ رهاسازی ندارد و کشاورزان می‌توانند بدون دغدغه نسبت به کشت این محصول استراتژیک براساس الگوی کشت تعریف شده اقدام کنند.

وی در پایان گفت: براساس آنچه سازمان آب و برق خوزستان مصوب و نهایی کرده امیدواریم آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه در خوزستان رهاسازی شود و مشکلی در این خصوص برای تامین آب به وجود نیاید. همه هماهنگی‌ها در بحث رهاسازی آب انجام شده و اگر مشکلی در منابع وجود نداشته باشد، این رهاسازی‌ها در تاریخ‌های مقرر انجام خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار