آغاز کشت پاییزه در خرمشهر

تاریخ انتشار: شنبه 7 آبان 1401 | 10:18 ق.ظ
آغاز کشت پاییزه در خرمشهر مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اعلام شروع کشت پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: پاییز امسال ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر زیر کشت انواع محصولات می‌رود.

کیوان طرفی روز شنبه با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرمشهر زیر کشت رفته است افزود: عملیات کشت پاییزه تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۳۵ هزار تن محصولات پاییزه از زمین‌های کشاورزی خرمشهر برداشت و راهی بازار مصرف شود.
طرفی گفت: انواع محصولات شامل گندم، جو، کلزا، باقلا، سبزی و صیفی جات در این شهرستان کشت می‌شود.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

برای پاییز امسال کشت ۶۰۰هزار هکتار زمین در خوزستان هدف‌گذاری شده که در مقایسه با سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۲۰۰ هزار هکتار کاهش دارد.

گندم ، برنج ، نیشکر ، چغندرقند ، ذرت دانه‌ای وعلوفه‌ای ، خرما ، انواع مرکبات، عسل ، سبزی و صیفی مهمترین اقلام تولیدی خوزستان است.

۲ سال خشکسالی که با تنش آبی و کاهش ذخایر سدهای خوزستان همراه بود سطح زیرکشت در خوزستان را با محدودیت و در برخی مناطق غرب خوزستان با ممنوعیت کامل مواجه کرد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار سطح زیرکشت دارد که در صورت تامین پایدار آب ، زهکشی و آبیاری ، کشت گلخانه ای و بهره گیری از فناوری روز می توان سطح زیرکشت آنها را تا ۲.۲میلیون هکتار افزایش داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار