هستیم بر آن عهد که بستیم / کارگران هفت‌تپه مشغول کار هستند

تاریخ انتشار: شنبه 7 آبان 1401 | 08:30 ق.ظ
هستیم بر آن عهد که بستیم / کارگران هفت‌تپه مشغول کار هستند کاری که دکتر ناصری در یکسال انجام داد تیم مدیریت قبلی در ۱۰۰ سال هم نمی‌توانست انجام دهد / تفاوت امروزِ هفت‌تپه با گذشته، از زمین تا آسمان است

یکسال پس از واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، یکی از فعالین کارگری از همدلی همه کارگران در بازسازی این واحد نیشکری و رساندن آن به روزهای طلایی سخن گفت و تاکید کرد: «هستیم بر آن عهد که بستیم».

محمد خنیفر معتقد است، کاری که دکتر ناصری مدیریت ارشد توسعه نیشکر و مهندس فتحی مدیرعامل هفت‌تپه در یکسال به سرانجام رساندند تیم مدیریت قبلی در ۱۰۰ سال هم نمی‌توانست انجام دهد. 

به گفته او، یک انقلاب در بازسازی کارخانه شکر ایجاد شده و امروز همه کارگران از این تحولات و مدیریت جدید خوشحال هستند و با جانِ دل برای شکوفایی هفت‌تپه تلاش می‌کنند.

خنیفر، از کارگران هفت‌تپه‌ای روایت کرد که در دوره‌‌‌ای پنج ساله، جز رنج و مصیبت چیزی عاید‌شان نشده بود؛ کارگرانی که اکنون شادمان هستند و هدف‌شان تلاش در سنگر تولید است.

این کارگر نیشکری از اقدام قوه قضاییه، دولت و مجلس در واگذاری هفت‌تپه را به عنوان «تدبیر حکیمانه» یاد کرد و بیان داشت، چنین تدبیری عدالت را پس از سال‌ها جاری ساخت.  

به گفته خنیفر، پس از پنج سال آوارگی و رها شدن از استیلای مدیریت گذشته، آبادانی به هفت‌تپه رو کرده و اقدامات انجام شده در طی این یکسال اخیر به گونه‌ای بوده که همه کارگران معتقدند تفاوت امروزِ هفت‌تپه با گذشته، از زمین تا آسمان است.

یکسال پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این کشت و صنعت به زیر کشت نیشکر رفته است. محمد خنیفر در این‌باره گفت که کشت این میزان نیشکر، یک رکورد تاریخی است و از ابتدای شکل‌گیری هفت‎تپه، چنین سابقه‌ای نداشته است.

«همدلی کارگران» و «مدیریت جهادی مدیران نیشکر» رمز این رکورد تاریخی است. محمد خنیفر این دو را محور اصلی شکوفایی هفت‌تپه دانست و از مدیریت هفت‌تپه، مدیرعامل توسعه نیشکر و همه همکاران نیشکری برای رقم زدن چنین رکورد تاریخی، قدردانی کرد.

خنیفر توجه به امور رفاهی کارگران، بروز شدن حقوق‌ها، پرداخت پاداش در مناسبت‌های مختلف و … را به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در دوره اخیر دانست. او از اینکه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به امور رفاهی کارگران توجه ویژه‌ای دارد، ابراز رضایت نمود و تاکید کرد، هفت‌تپه پس از سال‌ها، زیر چتر مدیرانی قرار گرفته که اشراف کاملی به صنعت نیشکر دارند و در زمره پدران نیشکر ایران شناخته می‌شوند.

این کارگر نیشکر هفت‌تپه در پایان گفت: اشتغال‌زایی، قراردادی کردن نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران، بازنشسته شدن تعدادی از کارگران رسمی، راه‌اندازی بخش‌های مختلف تولیدی نظیر کارخانه رب گوجه، سوله‌های پرورش قارچ، دامداری، حوضچه‌های ماهی و… در کنار بازسازی کارخانه شکر و احیای اراضی کشاورزی باعث بالا رفتن روحیه کارگران شده و انتظار است مواردی نظیر همسان‌سازی حقوق‌ها پس از انتقال مالکیت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز عملی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار