هشدار مدیریت بحران نسبت به وقوع تگرگ و سیل در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 آبان 1401 | 09:11 ق.ظ
هشدار مدیریت بحران نسبت به وقوع تگرگ و سیل در خوزستان اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع رگبار باران و ریزش تگرگ در استان هشدار داد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:با توجه به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت سه شنبه ۱۰ / ۰۸ / ۱۴۰۱ تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۲احتمال وقوع رگبار باران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد‌های متوسط گاهی تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد وخاک‌های همرفتی در برخی از مناطق استان وجود دارد.

کرم پور افزود: تاثیرگذاری این سامانه در قالب بارش در مناطق شمالی و شرقی استان و برخاستن گرد و خاک بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در روز سه شنبه، بارش در اغلب مناطق استان بویژه مناطق شمالی، شرقی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و خاک بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در روز چهارشنبه، بارش در اغلب مناطق استان بویژه مناطق شرقی، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و خاک بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در روز پنجشنبه است.

وی ادامه داد: با توجه به این هشدار از فرمانداران و مسئولان مربوطه  درخواست شده است ضمن آمادگی دستگاه‌های امدادی، نسبت به تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید، صاعقه و گردوخاک همرفتی بکار گیری شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستانذ بیان کرد: همچنین از شهروندان به ویژه کشاورزان، عشایر و روستائیان درخواست می‌شوئذ  احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری،   تسریع در کاشت محصولات پائیزه  و  تعجیل در برداشت محصولات را مد نظر داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار