جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 آبان 1401 | 09:29 ق.ظ
جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این سازمان با بیان اینکه طی یک سال گذشته (۱/۱۴۰۰ لغایت ۱/۸/۱۴۰۱) ۴۶ میلیون تن انواع کالا توسط ۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۷۵ کامیون از شهرک‌های حمل و نقل کالای استان به سراسر کشور جابجا شده است، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد کالا‌های اساسی کشور از بندر امام خمینی  جابجا می‌شوند، در این مدت حدود ۱۵ میلیون تن کالا توسط بیش از ۷۰۰ هزار کامیون جابجا شد.

جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور

محمد جولانژاد افزود : ترانشیپ کالا از پایانه‌های مرزی استان نیز در در این مدت روند مطلوبی طی کرده و در این راستا یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۷۲ تن کالا از پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۲۰ تن کالا از پایانه مرزی چذابه به عراق ترانشیپ شد.

وی گفت : در حوزه سفر و مسافر نیز تعداد ۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۷۱ مسافر با انجام ۶۹۵ هزار و ۱۳۱ سفر از پایانه‌های مسافربری استان جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به صدور مجوز فعالیت ۱ شرکت مسافربری جدید توسط این اداره کل، عنوان کرد: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی خوزستان، تردد مسافران از این پایانه‌ها بیشتر شده و در یک سال گذشته ۳ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۵ نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۸۹۴ هزار و ۲۲۳ نفر از پایانه مرزی چذابه تردد داشتند.

جولانژاد افزود : صدور ۳۸ هزار و ۹۱۴ پروانه عبور برای وسایل نقلیه سنگین، ایمن سازی ۱۰ مدرسه حاشیه راه ها، آموزش نکات ایمنی به ۲۱۰۰ دانش آموز و ایمن سازی فیزیکی ۱۰ مدرسه با مجموع اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در بخش ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل بود.

وی افزود: جابجایی کالا و مسافر در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طی مدت یاد شده ۹۳۳ کارت هوشمند جدید برای رانندگان صادر شده است؛ همچنین در این بازه زمانی، مجوز فعالیت ۳ مرکز سلامت شغلی رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان حمل بار بیش از حد مجاز را یکی از علت‌های خرابی جاده‌ها دانست و گفت: در همین راستا کشف اضافه بار توسط کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همواره در دستور کار قرار دارد و طی این مدت کشف ۱۳۷۴ بار به تناژ ۴۸۲۶ تن به ثبت رسید.

جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور

وی با اشاره به برخورداری استان از ۵۵۸۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۱۶۲ کیلومتر راه روستایی آسفالته عنوان کرد: در نخستین سال دولت سیزدهم، ۱۰۰۸۰ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های نگهداری راه ها، نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی، نگهداری ابنیه فنی راه‌ها و ایمنی راه و حریم استان اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در قالب ۱۱۰ پروژه، ۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۴۱۱ کیلومتر لکه گیری هندسی در سطح شبکه راه‌های استان و ۱۲۰ کیلومتر ساخت راه‌های روستایی با مجموع ۸۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

جولانژاد از رفع ۱۳ نقطه پر حادثه در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: اجرای پروژه رفع نقاط پرحادثه نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

در یک سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال، ۶۷ دستگاه ابنیه فنی ساخته و ۴۹ دستگاه نیز تعمیر و بازسازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده، اجرای ۳۵۵۱ کیلومتر خط کشی، احداث ۱۱.۲ کیلومتر نیوجرسی، ارتقاء ۱۳.۴ کیلومتر گاردریل، احداث ۱۹.۱ کیلومتر روشنایی، نصب ۸۰۳۵۲ تابلو علائم، نصب ۱۱۸۴۰۰ بازتاب ایمنی، اجرای ۳۱۶ کیلومتر شیار لرزاننده و نصب ۱۸۰۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در سطح راه‌های استان انجام شد.

وی یادآور شد: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، طی یک سال گذشته استان خوزستان از ۵۴ دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری، ۱۱۶ دستگاه تردد شمار، ۴۸۰ دستگاه ردیاب خودرویی، ۵ دستگاه تابلو‌های پیام متغیر، ۵ دستگاه سیستم توزین و ۱۱۳ عدد دوربین کنترل سرعت در محور‌های خود بهره‌مند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: در مدت یادشده تعمیرات اساسی ۲ پاسگاه پلیس راه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و ۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با تخصیص ۵۴ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اعتبارات اداره احداث شدند.

جولانژاد یادآور شد: با توجه به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و برگزاری آن پس از دوسال کرونا، امسال و در سال نخست دولت سیزدهم با صرف اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد ریال در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان و اجرای پروژه‌های اجرایی شامل اصلاح زیرساختی، تعمیر ساختمانی و محوطه و زیباسازی اجرایی شدند.

در خوزستان ۶۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۰۵۴ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴ پایانه مهم کالا، ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه وجود دارد و همچنین ۲۴ پایانه مسافری فعال است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار