خوزستان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی کشور را دارد

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 آبان 1401 | 08:35 ق.ظ
خوزستان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی کشور را دارد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان: خوزستان تکیه گاه کشور است و قابلیت تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی را دارد.

آقارضا فتوحی گفت: پایتخت سیاسی و اقتصادی یکی از مسائل اساسی است که شاهد ایجاد آن‌ها در سراسر دنیا هستیم.

وی تهران را پایتخت سیاسی ایران معرفی کرد و افزود: این موضوع برای همه اثبات شده است که خوزستان تکیه‌هایی برای کشور است، به عبارت دیگر بیش از ۷۰ درصد نیاز‌های مردم از طریق استان ما تامین می‌شود.

فتوحی درآمد گمرکی خوزستان در نیمه نخست امسال را ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: وجود ۸ بندر مهم تجاری از جمله؛ بندر امام خمینی، آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، سجافی، بحرکان در هندیجان و ماهشهر بر اهمیت خوزستان می‌افزاید، ضمن اینکه بندر امام خمینی شهرت جهانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد نفت و گاز کشور در خوزستان است، اضافه کرد: همچنین بیش از ۴۰ درصد صنایع پتروشیمی در این استان فعالیت می‌کنند، بنابراین در سال‌های آینده باتوجه به شرایط موجود در بحث تجارت، شاهد رونق بیشتر این استان پهناور خواهیم بود.

این مقام مسئول شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در خوزستان را بی نظیر در خاورمیانه توصیف کرد و گفت: استان ما در زمینه محصولات کشاورزی رتبه اول را دارد و با تولید گندم، کلزا، جو، سبزی و صیفی و صادرات محصولات تولیدی به کشور عراق نقش مهمی در ارزآوری ایفا می‌کند.

وی به وجود ۳۳ درصد منابع آبی کشور در خوزستان اشاره و اضافه کرد: باتوجه به ویژگی‌های منحصر بفرد استان، به تنهایی تکیه گاه ایران محسوب می‌شود و قابلیت تبدیل بهپایتخت اقتصادی کشور را دارد.

فتوحی می‌گوید: امیدواریم باتلاش و پیگیری‌های همه مسئولان خوزستان و باتوجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان، بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرده و شاهد رونق بیش از پیش و رفع مشکلات باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار