مثبت شدن ۴۰ درصد از تست های آنفلوآنزا در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 آبان 1401 | 08:57 ق.ظ
مثبت شدن ۴۰ درصد از تست های آنفلوآنزا در خوزستان رییس مرکز بهداشت خوزستان : تست ۴۰ درصد افرادی که هفته گذشته با علایم مشکوک آنفلوآنزا به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند مثبت بود و تعداد کمی کووید ۱۹ و بقیه دارای سرماخوردگی بودند.

دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران با علایم حاد تنفسی، نه تنها مراکز بهداشت بلکه به همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غیردولتی خوزستان نیز اعلام آماده باش داده شده است.

 

وی در خصوص دلیل افزایش بیماری در جامعه بیان کرد: در ۲ سال گذشته تا این حد ساده انگاری در جامعه در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رواج پیدا نکرده بود؛ از طرفی مدارس و مراکز تجمعی باز شدند که این موارد سبب شد تا اپیدمی بیماری که همیشه در فصل پاییز بود تا حدودی زودتر شروع شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هر کس که علایم مشکوک به آنفلوآنزا (سرفه، گلودرد، تب، آبریزش بینی و بدن درد) دارد باید از جمع جدا شود و اگر دانش آموز باشد حداقل باید پنج روز در خانه بماند. این دستورالعمل برای کووید ۱۹ گفته شده، ولی هیچ فرقی بین اپیدمی‌ها وجود ندارد. در جلسات هفتگی که با آموزش و پرورش داریم به این موضوع (استراحت پنج روزه به دانش آموزان مبتلا به بیماری) تاکید شده است.

وی افزود: اگر فرد بیمار، کارمند و کارگر است نباید به سر کار برود، زیرا همکاران خود را آلوده می‌کند؛ همچنین اگر دانشجو است نباید در اجتماع حاضر شود. مهمترین ارکان درمان آنفلوآنزا، استراحت و استفاده از مایعات است البته دارو هم باید استفاده شود.

بختیاری نیا ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی متاسفانه این روز‌ها در جامعه کمرنگ شده در حالی که اگر از ماسک استفاده کنیم و شیوه نامه‌ها را به خوبی اجرا کنیم بیماری آنفلوآنزا نیز کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز نیست همه افراد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند افزود: در این برهه از زمان اولویت واکسیناسیون آنفلوآنزا با زنان باردار است که سهمیه آن به مراکز بهداشتی داده شده و همکاران ما با آن‌ها تماس می‌گیرند. بقیه افراد هم می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه تهیه کرده و برای تزریق به نزد مراکز بهداشت بروند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار